daffyd Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Det er jo kjipt at A64 ikke lar seg overklokke noe særlig. Trekker ned en hel del. For enkelte vil nok det trekke ned en del. Men for den "gemene hop" vil det ha absolutt null invirkning. Jeg har ikke klokket en CPU siden jeg hadde Celeron 300a (og nå har jeg faktisk en AMD Athlon 1.4GHz klokket ned til 1050MHz på serveren min, slik at jeg kan bruke minimalt med kjøling). Dessuten så er det en fordel med A64, og det er at den faktisk skalerer forholdsvis lineært avhengig av klokkefrekvens. (I motsetning til P4) Men det hjelper jo ikke så mye om man ikke får skrudd opp klokkefrekvensen så mye da... Endret 8. januar 2004 av daffyd Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Det er jo kjipt at A64 ikke lar seg overklokke noe særlig. Trekker ned en hel del. A64 (2,0ghz) i seg selv lar seg klokke rundt 20% (2,4) med boxed kjøler. Hovedkortene er i dag en liten bremsekloss, men mindre enn man kan får inntrykk av. Har man et ordentlig godt hovedkort og god kjøling kommer man til rundt 2,8 (40%), det meste jeg har sett er litt over 3ghz (50%). Men Athlon 64 klokking kan ikke helt sammenlignes med Athlon XP og P4: når du overklokker 30% får man 30% bedre ytelse (sånn ca), så sånn ytelses messig vil man komme godt ut selv ved dårlig overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå