Turgon Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...D=14&t=2108&l=2 Skjekk prisene! Ser ut som om A64 har et svært godt overtak over Pentium 4 nå både prismessig og ytelsesmessig. Hadde venta at 3400+ skulle koste 4500, men så koster de abre 3900 boxed. og skjekk 3200+ Gleder meg til å se hvordan Intel svarer på dette. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Samme pris som prescott 3,4 på itbutikken Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Samme pris som prescott 3,4 på itbutikken Jepp, bare 150 kroners forskjell. Det bli med andre ord et spennende år. Håper AMD klarer å få 3400+ i butikken snart (virker som om Komplett har hatt noen inne siden Hardware fikk en derifra). Spennende å se om Intel får ut sin prescott før februar også. Men de leverings datoene til Prescott ser ikke særlig troverdige ut siden 3,4 northwood står opppstilt til samme dato, og jeg har oppfattet det sånn at 3,4EE og vanlig kommer før prescott. Endret 7. januar 2004 av Turgon Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ja kunne prisene holdt seg så likt og ytelsen blitt tilnermet lik så kan det bli mye spennende fremover, lik pris/ytelse hadde vert midt i smørøyet Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 eneste grunn til at prisene er nokså like nå er at AMD har fått så mye "blest" rundt sine 64-bits cpu'er at Intel må forsøke å gjøre et grep for å beholde markedsandeler. Og da er det jo et fint grep å sette prisene ned. Dessuten så yter jo AMD sine cpu'er bedre i spill og slikt, mens Intel sine cpu'er yter best ved f.eks. video-/lyd-konvertering og slikt. Så for en spiller så har AMD fortsatt best forhold mellom pris/ytelse. Og slik kommer det nok alltid til å være, tipper dette er det nærmeste Intel kommer til å være med mindre de skulle miste utrolig store andeler av salget sitt over til AMD. Noe vi som forbrukere definitivt bør håpe på. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Ja kunne prisene holdt seg så likt og ytelsen blitt tilnermet lik så kan det bli mye spennende fremover, lik pris/ytelse hadde vert midt i smørøyet Hadde vært digg det, men jeg har den oppfattningen at AMD trenger en liten ledelse for å vinne kunder. Håper de får en liten ledelse gjennom hele 2004 og kommer opp på 25% av markedet slik at de tjener de pengene de trenger for å drive videre. Hadde også vært morsomt om Intel sitt "monopol" ble litt svekket slik at de "må føye" seg litt mer etter hva andre vil. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 eneste grunn til at prisene er nokså like nå er at AMD har fått så mye "blest" rundt sine 64-bits cpu'er at Intel må forsøke å gjøre et grep for å beholde markedsandeler. Og da er det jo et fint grep å sette prisene ned. Dessuten så yter jo AMD sine cpu'er bedre i spill og slikt, mens Intel sine cpu'er yter best ved f.eks. video-/lyd-konvertering og slikt. Så for en spiller så har AMD fortsatt best forhold mellom pris/ytelse. Og slik kommer det nok alltid til å være, tipper dette er det nærmeste Intel kommer til å være med mindre de skulle miste utrolig store andeler av salget sitt over til AMD. Noe vi som forbrukere definitivt bør håpe på. Hvordan kan du si dette?? Har du testet Prescott og vet noe som ingen andre vet Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Gleder meg absolutt.. Både amd64 og prescott kan være aktuelle i den nye maskina om 2-3 måneder.. Håper det kommer litt mer info, og litt lavere priser, så tenker jeg at ikke bare jeg slår til Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Kommer også til å satse på AMD64 snart, billig og bra! Er det socket 754 som tar over etter socket A? Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 orker ikke skrive om amd eller pentium er best,det må være helt opp til hver medlem hva han/hun skal kjøpe. men skulle vært fint om prisene til pentium hadde gått mere ned,slik at det ikke var prisen som til slutt ble avgjørende... Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ah snekkis da. Det er vel en grei spekulasjon hvis prising holder seg på tradisjonelt nivå. P4 og P4E ser ut til å yte bra på de samme type applikasjoner ut i fra det som er lekket av spec. Jeg håper AMD gjør det bra i år. De trenger det for å realisere nye store R&D prosjekt. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 eneste grunn til at prisene er nokså like nå er at AMD har fått så mye "blest" rundt sine 64-bits cpu'er at Intel må forsøke å gjøre et grep for å beholde markedsandeler. Og da er det jo et fint grep å sette prisene ned. Dessuten så yter jo AMD sine cpu'er bedre i spill og slikt, mens Intel sine cpu'er yter best ved f.eks. video-/lyd-konvertering og slikt. Så for en spiller så har AMD fortsatt best forhold mellom pris/ytelse. Og slik kommer det nok alltid til å være, tipper dette er det nærmeste Intel kommer til å være med mindre de skulle miste utrolig store andeler av salget sitt over til AMD. Noe vi som forbrukere definitivt bør håpe på. Hvordan kan du si dette?? Har du testet Prescott og vet noe som ingen andre vet *kremt* Mulig jeg uttalte meg en anelse for fort Det var, såklart P4 3,2GHz jeg refererte til... Beklager denne glippen, det skal ikke gjenta seg Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 orker ikke skrive om amd eller pentium er best,det må være helt opptil hver medlem hva han/hun skal kjøpe. men skulle vært fint om prisene til pentium hadde gått mere ned,slik at det ikke var prisen som til slutt ble avgjørende... For at prisen på Intel-CPU'er skal gå ned, så må en av følgende skje: 1) AMD har tatt alt for mye markedsandeler fra Intel, slik at Intel føler seg truet til å dumpe prisene. 2) Intel forsøker å dumpe prisene for å utkonkurrere AMD helt på større kontantbeholdning i bakhånd. (Altså: slå AMD konkurs) Så lenge Intel er markedsleder kommer de også til å holde prisene litt over AMD. Akkurat som i alle andre marked hvor en aktør er vesentlig større enn de andre. (Se f.eks. på hvordan Telenor har holdt på de siste par årene...) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Bra pris på både A64 og Prescott! Nå gjenstår det å se hvilken som er best. Kanskje det blir aktuelt med Prscott for meg da, når jeg en gang skal oppgradere (har ikke råd til det nå ihvertfall). Men om det viser seg at Prescott ligger ligger likt eller over AMD nå har jeg på følelsen at AMD kommer til å dra fra litt med 90 nm og DC på de rimeligere prosessorene. Den som lever får se! Lenke til kommentar
morfin Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Blir spennende å se om prescott kan overklokkes. Da blir den jo en meget sterk konkurrent vil jeg tro Fint at prisen er lav også, er jo billigere enn P4 faktisk. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det er akkurat det jeg tenker på , om prescott yter bedre en P4 og i tillegg klokker like godt som den blir den uhyre inntresang. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Tipper en 3,4 Ghz prescott kan slå en A64 3400+ 2,2 med minst mulig margin, men en eventuelt A64 2,4 ghz (3700+) vil nok slå 3,6 ghz Prescott. Etter det blir det en periode som man ikke er sikre på hva som kommer på AMD fronten, men Intel kommer sikkert med 3,8 ghz til høsten og en 4,0 ghz i november/desember. Det går rykter om at AMD kommer til å lansere en chip på 3,0-3,2 før nyttår og hvis de greier det vil de ha ytelses kronen ut året. Men ting er vanskelig å spå. Først må vi se om prescott 3,4 slår AMD Athlon 64 3400+, hvis den ikke gjør det, kommer Intel til å ha et ytelses problem frem til Tejas kommer. En liten joker blir selvsat hvor mye 64bits software som har kommer i løpet av året, og om det blir støtte for SEE3 i vitale programmer (og om AMD har 90 nm klar til sommern). Med andre ord kommer det til å bli et svært spennende år Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Tror at AMD vil forsøke å holde prisnivået på A64 så likt som mulig. Nå som AMD har et produkt som faktisk er bedre på de fleste områder, kan de forsvare prisen. Dessuten er "høy" pris et salgstriks, det får kundene til å føle at de kjøper kvalitet. En kan sammenligne det med merkeklær, blir ofte kjøpt fordi det er dyrt, det er status i det. Meget spennende tid i møte! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Kommer også til å satse på AMD64 snart, billig og bra!Er det socket 754 som tar over etter socket A? January 05, 2004 - Chris Angelini, http://firingsquad.com/hardware/amd_athlon...eview/page2.asp On one hand, the Socket 754 interface will persist for quite a while; AMD’s roadmap is neatly laid out until 2005 with a 90nm SOI core called Winchester carrying the Athlon 64 load. There is also speculation about a Socket 754 variant of the Athlon XP armed with 256KB of cache and an integrated memory controller. The upgrade path for anyone looking to buy a Socket 754 path is somewhat more secure than the future of Socket 940. On the other hand, it’s a little tougher to forecast AMD’s Athlon 64 FX plans. Sure, San Diego and Toledo are set to take the powerhouse through 2005, but there isn’t any evidence that the Socket 940 interface will last that long. In other words, if you buy an FX today, you might find yourself out of upgrade options in six months or whenever demand for Socket 939 processors sways AMD away from supporting the limited number of early adopters who’ve jumped on the flagship chip. Hele artikkelen http://firingsquad.com/hardware/amd_athlon_64_3400_review/ PS! Altfor tidlig oppe. Endret 8. januar 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Term Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det er jo kjipt at A64 ikke lar seg overklokke noe særlig. Trekker ned en hel del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå