Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Mulig å ta opp 90-110.000 i lån for meg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå fylt 18 år og har snart lappen og skal da kjøpe meg bil. Er kresen når det gjelder akkurat bil og vil gjerne ha en god bil med en gang. Har sett meg ut en bil som koster 85.000 (99.000 m/anlegg) og lurer på om det er noen her som vet om jeg kan ta opp lån på 90-110.000 med lærling lønn (60 kr i timen). Låner litt ekstra så jeg har til forsikring også.

Noen som kan gi meg litt mer svar på dette? Får jeg tatt opp lån i bank eller må jeg ta kontakt med et av de mange firma`ene som tilbyr lån uten sikkert osv?

Håper på raskt svar!'

På forhånd TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså sikkerhet i huset da?

Anyways...

Er det mye trøbbel med BMW? Fikk tilbud på en strøken BMW 318i Touring m/ BBS gjennom en bekjent.

Men hvis det er som enkelte sier, at det er en del trøbbel med BMW, så er jeg ikke sikker på om jeg slår til på det tilbudet.

Lenke til kommentar

uff...18 år og i full fart til å bli gjeldsslave. Hadde jeg styrt laaangt unna. men det er meg da.....hater kreditkort også. Har jeg ikke penger....så får jeg ikke det jeg vil ha. Unntaket er jo endag når jeg skal kjøpe hus da. Den tid...den sorg.

AKIRA

Lenke til kommentar

Bilen er ikke stygg da! :love:

Bryr meg egentlig ikke så mye om det er stasjonsvogn bare den er litt fin å se på :cool:

Og som sagt så er det en kamerat av meg som selger den og da er jeg også litt tryggere på at det ikke er noe tull med bilen når jeg kjøper den.

AKIRAx24;

Jeg vet godt at jeg blir gjeldsslave noen år framover. Men på en annen side er det greit å kjøpe en ordentlig bil nå å mest sannsynlig være ferdig med det når jeg skal ha leilighet/hus.

Derfor vil jeg også vite om det fort blir feil på en 320i. Er det generelt mye problemer med disse bilene velger jeg noe annet.

Endret av zn00ker
Lenke til kommentar

Forsikringa blir ikke satt på meg i første omgang så jeg sparer noen kroner der. Men har nå snakket med stefattern ang dette og det blir vel til at jeg velger meg en litt billigere bil.

Først skal jeg sjekke hvor mye jeg kan låne også får jeg se på bil og høre med forsikring.

Men takk for alle svar! Spesielt Hondaen med tanke på full finansiering krever kasko.

Livet ekke lett :no::scared:

:w00t:

Lenke til kommentar
Forsikringa blir ikke satt på meg i første omgang så jeg sparer noen kroner der.  :w00t:

Husk da at bilen kan da heller ikke stå registrert på deg. ;) en ting som mange bommer på ....

Og dessuten noe annet enn kasko ville vært dumt på en så ny bil.

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar
Du kan stå som medeiger på bilen, da ordner alle papirene seg :)

Du får lån om faren din kausjonerer for 30% og resten i pant på bilen. Eller om du har noe cash selv, så er det også en stor fordel.

Ja, men nå har det seg slik at jeg har ikke cash å spytte inn selv og vet ikke om de her hjemme stiller som kausjonist :( (mulig jeg får noen andre til å gjøre det).

Lenke til kommentar
Du kan stå som medeiger på bilen, da ordner alle papirene seg :)

Du får lån om faren din kausjonerer for 30% og resten i pant på bilen. Eller om du har noe cash selv, så er det også en stor fordel.

Ja, men nå har det seg slik at jeg har ikke cash å spytte inn selv og vet ikke om de her hjemme stiller som kausjonist :( (mulig jeg får noen andre til å gjøre det).

Det er nesten så og si umulig for en 18-20 åring få fullfinansiert et billån :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

en 318i går ikke spesielt bra og kan bli kjip å kjøre ettervert.. ikke så gøy å ha brukt så mye penger og har lyst på ny bil med en gang.

men skal du ha bmw må du ha coupe! uten tvil, coupe er så utrolig mye stiligere.

skal du ha en E36, kan du kjøpe en 318is94 (ca 100k) den er det mest lure tenke på bensin forbruk.. den har en 4syl på 140hk og går greit.

vill du ha en eldere som E30 kan du også ta en 318is90 (ca 40k), 4syl, 136hk, veldig fin til turbokonvertering hvis ønsket.

(veldig morsom bil, går bra. men hvis du er fersk bak rattet og ikke har så mye peiling på og kjøre bakhjulsdrift, burde du passe på ellers kan det fort gå dårlig, E30 har en elendig vektfordeling så rumpa kommer med engang.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...