Gå til innhold

Microsoft vil fjerne alle ulovlige kopier!

tobiass1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:no:

Oem er i høyeste grad reel da du ikke trenger å kjøpe en hel pc, men en pcrelatert vare feks en diskettstasjom til 130.- kr

:roll:

Hentet fra komplett.no

"Bestiller du OEM programvare kan dette kun kjøpes/selges sammen med ny PC. OEM Kan også kjøpes sammen med ny Hardisk, ny CPU eller nytt Hovedkort."

Som jeg nemte tidligere er dette ikke akkurat så veldig relevant til denne diskusjonen siden en i dette tilfellet på plusse på prisen av cpu, hk eller hd.

Muligens trenger en å oppgradere hw fronten, men hvorfor skal vi "tvinges" til dette i samme slengen. Riktignok kan en finne seg billige hd, men igjenn dette blir fort dyrt.

Poenget er uansett M$ programvare er og blir DYRT. Dessuten må en (i de fleste tifeller) handle over web for å finne OEM programvare. Samt at de som ikke deler vår entusiasme for pc ikke er like oppøyst om alternativene, gleder meg til den gangen jeg ser M$ reklamere med OEM prisene :p

Lenke til kommentar

hadde det vært directx til linux og, så hadde jeg so selvfølgelig ha gått over til linux på alle maskinene mine for lenge siden!

jeg har en fil\printer\jalla maskin\server stående i et hjørne med linux mandrake på, og den er stabil som pokker og trenger ikke ye avansert hardware for å faktisk funke. der windows xp vil ha 500mhz, 128mb ram osv.

hvis noen har et tips eller vet om en mulighet som gjør at man kan spille på liux, så for all del post den! problemet med windows er at det allerede har monopol på teknologier som implementeres i for exempel skjermkort og at de da selvfølgelig er optimalisert for microsofts directx. hadde direct x ikke vært universalt, så hadde jeg migrert for mange år siden selvfølgelig. jeg gidder ikke å gjøre bill rikere en han er. (det er vel han som er hovedaksjonær i microsoft?)

Lenke til kommentar
han fikk ikke lenger ha det som monopol.. eller tar jeg feil.? seff er han hovedaksjonær men han får ikke lenger alle penga

Tror du er på bærtur - Gates har aldri vært i nærheten av å eie 'hele' Microsoft selv om han ganske sikkert er/var den største aksjonæren.

I 2002 eide han vel knapt nok 10% av hele selskapet.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

hva skjedde med opprinnelig topic her?

Hva har egentlig M$ å gjøre med TCPA, de kommer ikke til å gjennomføre alt det alene uansett, og de er ikke de eneste pådriverne.

kanskje en idé for de som vil, å opprette en egen hat-mot-M$-tråd? *kremt*

:p

så var det sagt.

Lenke til kommentar
hva skjedde med opprinnelig topic her?

Hva har egentlig M$ å gjøre med TCPA, de kommer ikke til å gjennomføre alt det alene uansett, og de er ikke de eneste pådriverne.

kanskje en idé for de som vil, å opprette en egen hat-mot-M$-tråd? *kremt*

:p

så var det sagt.

Det er riktignok mange useriøse innlegg her, men topic her går på microsofts neste os, og deres sikkerhets satsing der (også bedre kjent som palladium).

Se forøvrig min tidligere post.

Lenke til kommentar

Spleise på leiemordere? :thumbs:

7. Hvor kom ideen fra?

Den opptrådte først i en artikkel av Bill Arbaugh, Dave Farber og Jonathan Smith, "A Secure and Reliable Bootstrap Architecture", i møtereferatet fra IEEE-symposiet om sikkerhet og privatliv (Security and Privacy) (1997), sidene 65-71. Det førte til et amerikansk patent: "Secure and Reliable Bootstrap Architecture", amerikansk patentnummer 6.185.678, 6. februar 2001. Bills tanker hadde utviklet seg fra et arbeid han gjorde for NSA angående kodesignering i 1994. Microsoft har også søkt om patentbeskyttelse for operativsystemdelen. (Patenttekstene finnes her og her.)

Men historien strekker seg enda lenger tilbake. Markus Kuhn skrev om TrustNo1-prosessoren for mange år siden, og den grunnleggende ideen - en spesielt betrodd "referansemonitor" som overvåker en datamaskins tilgangskontrollfunksjoner - går minst tilbake til en artikkel skrevet av James Anderson for USAF i 1972. Den har hatt en fremtredende plass i det amerikanske forsvarets tenkning omkring sikre systemer siden den gang.

Lenke til kommentar

Bare en tanke. Spiller ingen rolle om de kommer med det, ikke tror jeg det kommer heller. Men det som er best i butikkene i dag, holder ikke det egentlig ganske lenge fremover? spill, internett, office osv. klarer jo å kjøre det meste dagens toppmoderne pcer. Joda, vil kanskje havne litt etter på nye spill om noen år men likevel... Tror sannelig jeg skal hamstre noen pcer så jeg har.. :)

Lenke til kommentar
2. alle filmer og sanger må betales over internett

Hvis vi måtte betale for hver gang vi hører på musikk er det jo bare å kopiere til minidisc og så spille det inn igjen med et lydredigeringsprogram, blir det ikke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...