am3k Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Ja ANTV=AntiVirus PGP=PrettyGoodPrivacy kryptering Trenger ikke M$ for å gi meg "sikkerhet", vi har allered løsninger både hw og sw basert som kan hjelpe oss med dette Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Viss dette slår igjennom, så vert det ppc og *nix på meg Og eg trur ikkje eg er den einaste som kjeme til å ta det valget. (det er forresten nokon spennande ppc platformer under utvikling foirtiden.) Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Oppfordrer alle til å legge tilside litt lommepenger, slik at vi kan ta en tur til USA og "snakke" litt med gates! Skal dukke opp på kontoret hans med fakler å brenne ned hele microsoft konsernet!! Så rapper jeg en av fabrikkene hans, og lager meg en egen prossesor! "Admintel" noen som er med på den eller? så blir vi like rike, men ikke like arrogante! *stolt over meg selv som kommer med et så bra forslag* Lenke til kommentar
zh Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 har bare en ting å si til bill gates!: BRENN!!!!!!! Microsoft har ikk gjort annet en å utnytte pc brukere i hele verden de 10 siste årene! utnytter det ****** monopolet deres! håper linux tar over snart! UNDERSKRIFT IMOT BILL GATES: hans ola hovde Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Hva om det hele ender med at hele huset ditt er laget av microsoft , Tenk å sette seg på en dass som det står Microsoft corporation på a Aldrig i livet om jeg hadde satt meg på den driter’n der!! Med slagordet: DRIT I MICROSOFT Signert Marius S Mellum Endret 28. februar 2004 av Axentrix Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 25. Så en "Betrodd Datamaskin" er en som kan bryte sikkerheten min? Nå har du forstått det. Ross Anderson Kunne tenkt meg en IQ test av denne personen, ross anderson......... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Oppfordrer alle til å legge tilside litt lommepenger, slik at vi kan ta en tur til USA og "snakke" litt med gates! Skal dukke opp på kontoret hans med fakler å brenne ned hele microsoft konsernet!! Da blir det jo kult å finne ut at Bill Gates faktisk ikke er en del av MS-konsernet lengre da? Jeg tror du skal lete lenge etter den døra, for å si det sånn. har bare en ting å si til bill gates!: BRENN!!!!!!! Microsoft har ikk gjort annet en å utnytte pc brukere i hele verden de 10 siste årene! utnytter det ****** monopolet deres! håper linux tar over snart! UNDERSKRIFT IMOT BILL GATES: hans ola hovde ...og med dette ønsker du å oppnå hva? Du kan jo like gjerne starte en underskriftskampanje. Og - om MS har utnyttet noen, vil det si at folk har latt seg utnytte. Er det bare meg, eller går det sport i å disse MS og Bill Gates (i særdeleshet!) uten egentlig å ha noen argumenter? bfisk Edit: Du, zh, du bruker vel linux eller noe? Du har vel INGEN forbindelse med MS overhodet? Du gjør vel din del av det viktige arbeidet med å dra MS sønder og sammen? Endret 28. februar 2004 av bfisk Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 bfisk, jobber du i microsoft tilfeldighvis? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 bfisk, jobber du i microsoft tilfeldighvis? Haha Nei, jeg gjør nok ikke det. Jeg er telefonselger, men det er vel "evil enough", er det ikke? Hihi bfisk Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Da blir det jo kult å finne ut at Bill Gates faktisk ikke er en del av MS-konsernet lengre da? Jeg tror du skal lete lenge etter den døra, for å si det sånn. Ta det med ro; Vi brenner ned kåken hans isteden. Med masse, masse bensin så skal det nok funke ;-) om MS har utnyttet noen, vil det si at folk har latt seg utnytte. Hvis jeg selger en herpa PC, er det kunden sin skyld fordi han har latt seg lure. han burde jo selvfølgelig vite at maskinen ikke virker, og jeg som selger har ingen plikt til å opplyse om dette forholdet Er det bare meg, eller går det sport i å disse MS og Bill Gates (i særdeleshet!) uten egentlig å ha noen argumenter? Jeg er delvis enig med deg: Det er mange som selv fremstiller seg om microsoft-hatere, selv om de bruker produktene deres flittig, og/eller aldri har vært borte i andre operativsystemer eller maskinplattformer. Likeledes har vi de som faktisk har gjort opp sin menig om firmaet, og prøver å gå over til, eller lære seg, *nix. Og utifra det jeg har sett på dette forumet, ser det ut til at GNU/Linux virkelig har blitt et operativsystem som vekker nusgjerrighet hos menigmann (såfremt en gjennomsnittlig bruker av dette forumet går under denne kategorien). Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Da blir det jo kult å finne ut at Bill Gates faktisk ikke er en del av MS-konsernet lengre da? Jeg tror du skal lete lenge etter den døra, for å si det sånn. Ta det med ro; Vi brenner ned kåken hans isteden. Med masse, masse bensin så skal det nok funke ;-) Javel! Og det skal være godt for hva? om MS har utnyttet noen, vil det si at folk har latt seg utnytte. Hvis jeg selger en herpa PC, er det kunden sin skyld fordi han har latt seg lure. han burde jo selvfølgelig vite at maskinen ikke virker, og jeg som selger har ingen plikt til å opplyse om dette forholdet Dette blir jo to helt forskjellige scenarioer. Selger du pcen en gang, er det greit nok: du får smekk på pungen. Men klarer du å selge den samme pcen gang på gang på gang på gang (på gang!), bør noen klare å a) lukte lunta b) infinne seg med det Det er vel ikke for mye forlangt? (det ble en råtten metafor, jeg vet det) Er det bare meg, eller går det sport i å disse MS og Bill Gates (i særdeleshet!) uten egentlig å ha noen argumenter? Jeg er delvis enig med deg: Det er mange som selv fremstiller seg om microsoft-hatere, selv om de bruker produktene deres flittig, og/eller aldri har vært borte i andre operativsystemer eller maskinplattformer. Likeledes har vi de som faktisk har gjort opp sin menig om firmaet, og prøver å gå over til, eller lære seg, *nix. Og utifra det jeg har sett på dette forumet, ser det ut til at GNU/Linux virkelig har blitt et operativsystem som vekker nusgjerrighet hos menigmann (såfremt en gjennomsnittlig bruker av dette forumet går under denne kategorien). Der er jeg veldig enig. Desverre virker det som om førstnevnte gruppe er i flertall her. bfisk Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 for øyeblikket stiller nokk jeg i første gruppe.. men når jeg får installert den nye harddisken som jeg har i skuffen (venter på kontrollerkort), så blir det andre boller.. da blir det windows til min mor og mandrake til meg.. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Når/hvis noen klarer å reverse engineere dette og har gjort litt programmering, har man ikke da en mulighet til å omdirigere trafikken fra pcen til en lokal server hjemme hos deg selv (som later som om den er kontroll-serveren)? Når dette blir innført blir jeg vel å kjøpe apple-maskiner og installere linux på de Edit: Kom til å tenke på om dette kan være noe av grunnen til at microsoft har investert i SCO og har fått de til å kjøre anti-linux kampanje? Et forsøk på å utrydde linux en gang for alle så folk må finne seg i dette? Endret 28. februar 2004 av |_Cisco_| Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Tja , hadde alle betalt for sin exemplar av windows så hadde vel slike ting som dette vært ungått Lenke til kommentar
am3k Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Men nå er da M$ flinke til å ta seg betalt for sine produkter og. Windows og Office er svindyrt og en får ikke mye igjen for først å ha kjøpt det, siden oppgraderingene ligger i samme leia. Microsoft kunne sikkert tjent mer ved å gå litt ned på prisene sine, i allefall i privat markedet. For bedrifter skal de jo inn med den "underlige" lisens politikken sin. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Linux fikk nettop en ny tilhenger... Meg Vekk med Micro$oft Windowns. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har en ting å si; Endelig. Kanskje folk tar til fornuft, skjønner hva de (Microsoft, Intel osv) prøver å oppnå, og så går over til Linux e.l.? Jeg tror at markedsandelen Microsoft har vil synke betraktelig hvis de prøver å gjennomføre noe slikt. ...Men jeg frykter at jeg kanskje overvurderer folk. Man skulle tro at nazistene ville bli stoppet óg. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 vi kan jo også holde oss til vårt daværende utstyr (det som er uten chip rett før den kommer) men det vil vel bli litt steinalder etterhvert... Ikke si det, hvis vi kjøper siste revisjon av alt før Fritz kommer, og aldri noe siden, vil produsentene gå konk, og "vår" siste revisjon vil være state of the art for evig og alltid! Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Men nå er da M$ flinke til å ta seg betalt for sine produkter og. Windows og Office er svindyrt Nå tror jeg du er på bærtur og ikke har den fjerneste ide om hva MS-produkter faktisk koster. Jeg tror at markedsandelen Microsoft har vil synke betraktelig hvis de prøver å gjennomføre noe slikt. På den annen side vil de nok tjene mye mer. Om 10 millioner 'gratispassasjerer' bytter OS har ingenting å si for økonomien til MS siden disse alikevel ikke betaler noe for å bruke f.eks. Windows. Gratis OS vil nok derimot få en oppsving og kanskje dette faktisk er første skritt på veien til at andre OS enn Windows vil bli interessant for hvermansen. Endret 29. februar 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 På den annen side vil de nok tjene mye mer. Om 10 millioner 'gratispassasjerer' bytter OS har ingenting å si for økonomien til MS siden disse alikevel ikke betaler noe for å bruke f.eks. Windows. Med dette antar du at Den eneste grunnen til at folk vil bytte til *nix er fordi de risikerer å bli "tatt" hvis du bruker en piratkopi av Windows. Forestill deg dette scenariet: Jeg er leder for en bedrift. Vi har hemmeligheter, som vi ikke nødvendigvis vil dele med Microsoft ("noe imot at jeg lager programvare med trojanere?"-moral). Ei heller er jeg ikke så dum at jeg trenger Bill Gates til å avgjøre hva jeg synes er "sikkert". Heldigvis så vil dette aldri vinne i det "tyngre" markedet, selv om Microsoft kanskje klarer å hjernevaske forbrukerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå