Gå til innhold

Microsoft vil fjerne alle ulovlige kopier!

tobiass1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har tenkt på at det store flertall av norske PC-brukere sitter på dialup? Lurer på hvordan de har tenkt å løse den lille detaljen :D

De har konstant oppringing fra deg til sine servere, men går gjennom fakturaen din fra telenor, og fjerner litt med blanco... :p

Lenke til kommentar

AAUGH! Ser for meg matrix og skynet født inn i vår verden!

Den franske revolusjon brakte de føydale herrer i kne. Om ti år: tilsvarende scenario der handlingen utspiller seg i cyberspace og de føydale herrene er byttet ut med microsoft/intel.

Uff. Nå blir jeg bare paranoid. Men jeg blir redd ved denne tanken: hundretusener på hundretusener av kompromiterte harddisker som rapporteres og slettes. Massesøksmål og straffeutmålinger verden over *GRØSSE*!

Død over tanken om en ny supermakt i cyberspace!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

1. Tror dere folk som kjøper pc på elkjøp kommer til å ha noe peiling på dette?

2. Kommer ikke til å tørre å gjøre noe på en slik maskin. Alt jeg skriver blir lagret på servere (og sannsynligvis gjennomgått av et slags program som søker etter "terror" osv. Høres helt sykt ut. (sjekke dato, nei, ikke 1. april). Må begynne å ha tøystykke over webcam og plugge ut alle mikrofoner.... :wow:

Lenke til kommentar
Angående Linux: IBM er jo et selskap som er aktør i GNU/Linux-markedet? Ville de gått med på prosjektet om målet var å hindre GNU/Linux i å spre seg? Enkelte ganger kan det se ut som om enkelte motarbeider seg selv :wallbash:

IMB drev da lenge å betalte MicroSoft for å utvikle programvare for microsoft.......

Lenke til kommentar
skal vi starte en "hat Microsoft - Kjøp Linux"-aksjon ?

Er med å¨den....men er vel mer last NED linux, ikke kjøp. Du kan jon laste ned bøttevis av finfine gratis versjoner på den dærre internetten...LinuxLink.

Og det med å Hat Microso. er jo allerede in action. Personlig motstander av micro! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva skjer med at folk flest her flamer Bill Gates sønder og sammen? Uten Gates tør jeg påstå dere ikke hadde sittet her nå og gjort det dere hadde gjort. Poenget mitt er imidertid at Gates nå har forlatt skuta - han er jo ikke lengre chairman i Microsoft. Steve Ballmer er vel det nå? Gates har svjv ingenting å gjøre med MS lengre.

Hail Gates!

(men til helv.ete med palladium og det der, det kan jeg være enig i)

bfisk

Lenke til kommentar

et lite problem med fritz, vil nokk være at det vil være vanskelig å finne ut om den er der før etter at du har kjøpt pc..

og de du kjøper fra, enten deler eller komplett, vet sikkert heller ikke..

men da får vi bare benytte oss av angreretten, og så går det sønder og samme nmed alle databutikker som selger noe med fritz på.. :devil:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slik jeg har forstått inføringen av palladium, eller som Micro$oft har døpt det om til "Next-Generation Secure Computing Base" (NGSCB) (dette grunnet all den negative omtalen :p). Jaja er ikke noe for det samme hva ****** de kaller det.

Hovedproblemet ligger riktignok ikke fult og helt i systemet, men i det at identifiseringen baserer seg en unik id generert av hardware chippen som føger med og gjør at programvaren, mp3 filen osv. bare kan brukes på den aktuelle pcen.

Du vil ha to områder på pcn et for "vanlige programmer" og et for NGSCB programmer som inneholder en betrodd agent som kommunisere med Nexus klienten i Windows (denne hånderer kommunikasjonen fra og til pålitelige klienter/agenter, isolerer disse og forsegler via data som lagres på HD) denne står så for kommunikasjon til og fra hardware.

NGSCB startes fra Windows og bruker maskinvaren for å verifisere at NGSCB ikke er komprimert på noen måte. Når dette er bekreftet fortsetter arbeidet med å autentisere ulike NGSCB-applikasjoner og verifisere at disse i sin tur ikke er komprimittert.

Oki en fordel er det da, en kan jo gjemme antivirus o.l. i NGSCB og det skal da ikke kunne endres av virus eller annen dritt (sett bort fra M$ & co...)

Nei de har ikke tenkt å gjøre noe enkelt fremover, ikke en gang skal vi kunne ta med oss bilder, egen musikk ol. til andre pcer så for NGSCB har satt kloa i det.

Nei tak jeg har selv ANTV, Spamkontroll og PGP. Holder for meg...

En liten link til M$ => http://www.microsoft.com/presspass/feature...palladiumwp.asp

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...