lilfire Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg har 2 vifter i psu som bråker no i H*****. så lurte jeg på om det går ann og vannakjøle psu (går sikkert) men hvordan? el bør jeg heller satse på 2 nye vifter? Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 er en fyr her som ahr vannkjølt psu'n sin.. om dette er anbefalt er noe annet.. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 hehe.. har sett det innlegge men vett ikke om det ser så bra ut men det holder sikkert (selv tror jeg det er bedre med vifter da.) er det ingen andre som har gjort no lignende Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 eg har tenkt å gjere slik denne karen har gjort men tørr ikkje enda å lodde på psuen. må trene meg på ein gammal ein. er det masse som kan gå gale eller? har ein enermax 431W silent pluss som kosta meg skjorta. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 hmm det så litt bedre ut satser heller på det.. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Det så ut som en bra måte å gjøre det på, selv har jeg bare loddet kobber rør på en kobberplate som jeg byttet ut med kjøleribbene. My Webpage (klikk på "Watercooling" til venstre). Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Det så ut som en bra måte å gjøre det på, selv har jeg bare loddet kobber rør på en kobberplate som jeg byttet ut med kjøleribbene.My Webpage (klikk på "Watercooling" til venstre). Bra vannavkjølt psu ja Men det var et forbanna rot du hadde i kabinettet ditt! For mange "Bleed and fill" skaer, og masse ledninge styr! Vurder noen krympestrømper så blir det nokk bedre:) Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 siden jeg ikke har noe vindu i PCen og aldri kommer til å få et, så trenger det ikke se så fint ut. Ventilene er der for å gjøre tapping og fylling enklere. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 haha det der så jo profft ut jo, var det lett å gjøre, og hvilke verktøy brukte du? Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) loddebolt, baufil, drill, div borer og gjengetapper, fil og blåselampe (gass) Det vanskeligste var å lodde sammen kopperrøret og selve kopperblokken, totalt tok hele ombyggingen ca 1 dag (7 timer) Endret 11. januar 2004 av Drittsekken Lenke til kommentar
SaamB Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Drittsekken: Hva slags plexi brukte du til tanken? Hvor tykk? Og hva slags lim? Har gått med akkurat den tanken i tankene ( ) Hva er det du har brukt for å få det tett i ledningsgjennomføringen? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 viss man vannkjøler psuen kan man stresse den mere da, altså med det mener jeg at man kan få mere watt ut av den? Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Ta en kikk på Dr Spawn sin worklog så ser dokker at den ringkjernetransformatoren (?) blei ganske varm. Om dette er noe å bry seg om vet ikkje eg men det e no bærre et tips før eg tar ein støyt med kiwivin og logger ut. Lenke til kommentar
Thunder_silence Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Heisann! Støyen på viftene dine i PSU kan enkelt dempes med en såkalt NOISEKILLER. Det er en norsk oppfinnelse som fungerer bra. Jeg har den i begge mine PSU'er. For info. se [url="http://www.geto.no/"]http://www.geto.no/[/url] Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Drittsekken: Hva slags plexi brukte du til tanken? Hvor tykk? Og hva slags lim? Har gått med akkurat den tanken i tankene ( ) Hva er det du har brukt for å få det tett i ledningsgjennomføringen? Jeg kjøpte plexi på Clas Ohlson, 8mm til sidene og 4mm til topp og bunn. Jeg limte dem sammen med noen dæsjer superlim (bare for at de skulle henge sammen), deretter brukte jeg silikon inni tanken i alle skjøtene, monterte pumpa. Egentlig skulle jeg bruke pakning på lokket, så derfor boret jeg og gjenget ned i veggene fra oversiden, men siden lokket var litt for mykt fikk jeg det bare tett rett rundt skruene. Derfor valgte jeg og kleise på med silikon her også før jeg skrudde lokket på. Slangegjennomføringene er enkle nippler (Microplex) som jeg har limt fast og hatt silikon rundt på innsiden. Ledningsgjennomføringene er vanlige nippler (slike som er i elektroskap) med en klatt silikon på innsiden. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 tar denne tråden opp igjen jeg..for jeg har nå planer om og starte, selv om jeg tror det kan ta lang tid...men en ting jeg lurer på hva skla jeg feste slangene med. må jo kjøpe noe som jeg sveiser fast på kjøleelemntet. thx for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå