Gå til innhold

Erfaringer med elbilladere i Sverige? (til Stockholm)

Bone

Anbefalte innlegg

Hei,

Planen er å dra til Stockholm i juli, med ebil.

Noen med erfaringer å dra til Stockholm med elbil? Er det greit med ladere på strekningen? (Det ser OK ut på en oversikt, men jeg vet ikke i praksis). Er det noe jeg bør tenke på ift. å lade hjemme i Norge / Elbilforeningens ladebrikke / apper, osv? Vi skal rekke en båt i Stockholm, men tenker å ta veldig god tid.

Håper på svar, takk takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, men jeg har sett at Tesla Bjørn måtte bytte ladestall engang. Ellers virker det som at han ikke har hatt problemer.

Har du noen preferanser på ladenettverk på turen? Har du ladebrikke (hvilke(t) nettverk)?

Hvor mye batteri ønsker du fremme på fergekaja?

Lenke til kommentar

I-Pace drikker en del ja. Ser at A Better Route Planner har 263 i forbruk som default på den.

Men virker som du kun trenger å lade på Ionity Ørebro, om jeg har valgt riktig Ørje.

Det er bare å plotte inn selv her: https://abetterrouteplanner.com/

Gratis tjeneste og den er veldig nøyaktig. Du kan og velge om du vil ha flere korte stopp eller få lengere stopp og den vil planlegge deretter.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen, og takker for tilbakemeldinger! 😃 

Men, jeg tror kanskje jeg har formulert meg litt dårlig. Det jeg lurer på, er *erfaringer* med lading/elbiler i Sverige. Er det noe spesielt jeg må tenke på ved lading/elbil i Sverige. Fungerer ladebrikker i Sverige? Apper? Er det som regel mange ledige plasser, eller alltid dårlig med plasser? Er det generelt noen forskjell fra Norge? Altså, noen med erfaring fra lading i Sverige, som kan si om det er noe jeg bør tenke på, være obs på, når jeg skal kjøre i Sverige, i forhold til Norge? 

Takk igjen! 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...