Gå til innhold

trenger jeg nytt kabinett?

Anbefalte innlegg

HAO. Jeg har tenkt å oppgradere pc`n min med et abit nf7 v2.0 hk. athlon xp2500+ barton, og en twinmos 512mb rambrikke

men det jeg lurte på var om alt dette vil passe i mitt gamle targa kabinnet. jeg tror det er et sånn mini tower fordi det bare er plass til to cd spillere og en diskett stasjon

Håp :yes: er på hjelp SNAREST

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det nye hovedkortet er av atx type. det vil si at targa kabinettet ditt må være et atx kabinett. hvis pcen skrur seg av selv er det atx, mens hvis det kommer opp en melding om at nå kan du skru av pcen er det at hovedkort -> at kabinet, man kan ikke bruke at og atx om hverandre ;)

Lenke til kommentar

Er det et minitower passer det ganske sikkert ikke (med mindre toweret har en helt spesiell konstruksjon innvendig... noe det nok ikke har).

En annen ting, er egentlig XP2500+ og nf7 så veldig lurt å kjøpe nå? Ja, det er billig som fy, men det er jo ikke spesielt kraftig (jeg blir vel nærmest henrettet for å si det nå), og den batchen med cpuer AMD har binnet som 2500+ er jo til og med av en stepping som ikke klarer noe særlig overklokking. :roll:

Husk på det at både XP2500+ og nf7 har vært ute siden 2002, så det er jo ikke sikkert at det er det som lønner seg å kjøpe nå - selv om det utvilsomt gir helt grei ytelse for en latterlig billig penge.

Jaja, det er opp til deg, men nå som AMDs Athlon 64 pumpes ut i store kvanta og Intels Prescott (P4E) er rett rundt hjørnet burde du kanskje vurdere å se på en av disse to platformene - det ville nå jeg gjort.

Forresten, for å få en Athlon 64 3000+ må du regne med å gi omtrent 1000 kr i tillegg til det du har satt opp. Når du først skal oppgradere er det vel greit å kjøpe noe som faktisk er ganske rått ?

For alle AMD fans: Nei, jeg ville ikke kjøpt en P4C nå heller. Enten Prescott eller Athlon 64.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...