morten_l Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Heisann. Har kjørt fedora en stund nå, og fant til slutt ut jeg ville legge inn den nye 2.6 kjernen. Ettersom prosessoren min har mulighet for HyperThreading lastet jeg først ned 2.6 kjernen med SMP støtte. Grub har gitt meg valget etter installasjonen å laste to forskjellige linux kjerner, en med SMP og en uten. (rmerket ingen forskjell på de to..) Når jeg immidlertid la inn, og prøvde å laste 2.6 kjernen med SMP, "halta" maskinen og jeg fikk en "generel protection fault #1" i PNPBIOS. Såvidt jeg har forstått var det mange med tidligere test versjoner av 2.6 som fikk akkurat den samme feilmeldingen. Noen sammenheng? Når jeg lastet ned og la inn 2.6 kjernen uten SMP, gikk alt som fot i hose... Noen som har noen liknende erfaringer ? Noen som vet mer om SMP HyperThreading og Linux ? (Har jeg misforstått SMP fullstendig?) Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Såvidt jeg husker ble HT-støtte lagt til i 2.4.18. http://www.ussg.iu.edu/hypermail/linux/ker...204.3/0812.html <-- Denne er kanskje litt intressant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå