Civilix Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 Er det noen leverandører som har TPM2.0 brikke ferdig loddet på hovedkortet? Jeg har til nå vært glad i MSI-hovedkort, men det ser ut til at de alle bare har mulighet til å koble på en egen tpm modul som ikke ser ut til å være til salgs noen steder. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/how-to-bypass-the-windows-11-tpm-20-requirement/ Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 Alle moderne hovedkort har TPM-brikke integrert. Dette er ikke en problemstilling for nyere maskiner. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. juli 2021 Del Skrevet 6. juli 2021 SpecialForce skrev (8 timer siden): Alle moderne hovedkort har TPM-brikke integrert. Dette er ikke en problemstilling for nyere maskiner. Det er langt mellom hovedkort til stasjonære maskiner som har har denne opsjonen. på bærbare datamaskiner er jeg enig i at det er standard. Da jeg bygget maskinen jeg har nå så gikk jeg bevisst inn for å finne HK som hadde mulighet for TPM. Eneste jeg fant ut var at Asus sine HK hadde muligheten men denne måtte kjøpes ekstra ved siden til en lav kostnad. Det er godt mulig andre produsenter har det også men her er en liste med Asus sine HK som støtter TPM. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juli 2021 Del Skrevet 6. juli 2021 Legg merke til at det står "usikker dato". Det er et stort faretegn hos komplett. Og jeg ser prisene har skut til himmels andre steder for disse brikkene. 1 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 6. juli 2021 Del Skrevet 6. juli 2021 10 hours ago, SpecialForce said: Alle moderne hovedkort har TPM-brikke integrert. Dette er ikke en problemstilling for nyere maskiner. Saken er vel heller at nyere prosessorer har TPM integrert. Et spørsmål så vidt jeg kan forstå er imidlertid fortsatt om hovedkortet gir mulighet til å aktivere den. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Jeg har x299 apex med 7980xe. 4 år gammelt og har TPM 2.0. Mulig det er via firmware, men det funker som ei kule med Windows 11. Både med oppgradering og iso. Finnes vel ikkje noen hovedkort nyere enn 3 år som ikkje har dette vel? Isåfall er det noe billige greier 😆 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 5. september 2021 Del Skrevet 5. september 2021 Søk opp Intel PTT eller AMD fTPM. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. september 2021 Forfatter Del Skrevet 6. september 2021 I forhold til Intel PPT forstår jeg at hovedkortet må støtte det i tillegg til cpu, jeg sjekket nå på komplett hvor jeg sorterte på nyheter da jeg regner med at nye kort har større sannsynlighet for støtte, første treff var MSI MPG Z590M, ingen informasjon om PTT støtte i nettbutikk, sjekket så MSI sine nettsider for samme kortet og fortsatt ingen informasjon om støtte. Hovedkortet har Z590M chipset som hvis jeg forstår dokumentasjonen riktig støtter PTT, men hvis ikke man har noe alternativ i bios/uefi får man ikke aktivert PTT så det er ikke nok å se på chipset. Jeg er fortsatt like forvirret selv etter å ha søkt opp og lest om PTT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå