Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 Theo343 skrev (1 time siden): Blodgivere får likevel frynsegoder av å være blodgiver. Det er sikkert fornuftig når de ikke får penger. Det er billigere med trekninger og lotterier enn penger. Men tanken som luftes er at hvis det betales penger - så kan det komme folk med urent mel i posen, eller "urent" blod, som kanskje lyver om sin status på ulike måter, f eks sprøytenarkomane som trenger penger, eller syke mennesker som lyver for å få en slant, eller folk som tar medisiner og ikke skulle fått gi blod. I min fars ungdom ble det betalt for blod, og mange fyllefanter solgte blodet sitt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 25 minutes ago, Dart said: Det er sikkert fornuftig når de ikke får penger. Det er billigere med trekninger og lotterier enn penger. Men tanken som luftes er at hvis det betales penger - så kan det komme folk med urent mel i posen, eller "urent" blod, som kanskje lyver om sin status på ulike måter, f eks sprøytenarkomane som trenger penger, eller syke mennesker som lyver for å få en slant, eller folk som tar medisiner og ikke skulle fått gi blod. I min fars ungdom ble det betalt for blod, og mange fyllefanter solgte blodet sitt. Jeg tviler på at alle er 100% ærlige på spørreskjemaet uansett. Jeg kjenner flere som er blodgivere som jeg ikke forstår har kommet gjennom klareringen. Noen bruker det å være blodgiver som en post på CV og mye annet rart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. august 2021 Del Skrevet 9. august 2021 Theo343 skrev (1 minutt siden): Jeg tviler på at alle er 100% ærlige på spørreskjemaet uansett. Jeg kjenner flere som er blodgivere som jeg ikke forstår har kommet gjennom klareringen. Noen bruker det å være blodgiver som en post på CV og mye annet rart. 100% ærlige er de nok ikke. Og det er en og annen pose som går til teknisk bruk fordi giveren ikke er troverdig av ulike grunner. Løgndetektor ? 🤔 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå