Gå til innhold

Har Røde Kors ubrukte 3-4 mrd kroner på konto enda?

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Sitat: NF har ingen politisk agenda overhodet  Vi kaller det påstand nr NF01

Det er det mest naive jeg har lest i denne tråden. hahaha

Det enkelte medlem har vom oftest ikke noen politisk agenda. Det har ikke vanlige folk i Gaza heller. Men de har heller ingen innflytelse på krigen og politikken som føres. De har ingen kontroll på hva ledelsen gjør. Ledelsen bruker dem som man bruker bønder i krigsspillet sjakk. De holdes ofte nede i uvitenhet, propaganda, hat, fattigdom og kaos for at ledelsen skal bruke dem som gisler, ofre i propaganda, spydspisser og skjold. Bak står jødehaterne i Iran, som syns konservative kristne og jøder i USA ser ut som fanden selv. Ja - de er farlige. Men nei - de er ikke gale. Prestene i Teheran er derimot gale. Bare guden deres vet hvor mange de har drept i sine politiske eksperimenter, hat og overtro.

Les litt her: https://www.ngo-monitor.org/ngos/norwegian_people_s_aid_npa_/  

Og spesielt her: https://www.ngo-monitor.org/about/faqs/ 

Så kan du lese alt på det nettstedet som motsier påstanden NF01, med hjelp av min søkestreng:

https://www.ngo-monitor.org/advanced-search/?nm[text]=&nm[publications][0]=nm_reports&nm[publications][1]=nm_books&nm[publications][2]=nm_academic_pub&nm[publications][3]=nm_submissions&nm[publications][4]=nm_resource_pages&nm[others][0]=nm_press_releases&nm[others][1]=nm_in_the_media&nm[others][2]=nm_presentations&nm[others][3]=post&nm[others][4]=nm_events&nm[others][5]=nm_key_issues&nm[start_day]=1&nm[start_month]=Jan&nm[start_year]=1988&nm[end_day]=07&nm[end_month]=Jul&nm[end_year]=2021&nm[ngos][0]=4038&nm[funders][0]=&nm[topics][0]=

Eller veldig enkelt granske NF sitt engasjement i en sak som gjelder boikott av Sodastream, en brusmaskin. Den israelske patenten og gigantiske fabrikken på vestbredden ga 1200 arbeidsplasser på Vestbredden. Pga voldsom kritikk fra bl a NF ble fabrikken flyttet til Kina. 1200 arabere mistet jobben. Israel fikk kritikk både for å anlegge og drive fabrikken og så etterpå fikk de kritikk for å flytte den vekk derfra. Først for å utnytte arabere, og så for å frata arabere jobbene. Det er ikke greit å være snill når man har mange fiender.

Norske gullsmeder våger ikke opplyse kundene om at det meste av smykkediamanter som selges i Norge bearbeides og sendes fra Israel. Jeg har selv vært der. Diamantsenteret i Tel Aviv, 10 000 ansatte, halvparten kvinner og 20% arabiske. Grunnen til at gullsmedene tier er bl a norsk propaganda mot Israel o boikott-oppfordringer fra bl andre Norsk Folkehjelp og restene av AKP i Norge. Gammelstalinistene gir seg ikke, Stalin, Lenin, Castro, Pol Pot og alle sammen henger på veggene der enda de er ansvarlige for 100-150 mill døde.

Norsk Folkehjelp

• Norsk Folkehjelp er en leder og mobilisering av anti-israelske BDS-kampanjer (bl a boikotter, av-investering og sanksjoner).
  • NF har spilt en sentral rolle i lobbyvirksomheten mot Statens pensjonsfond utland (GPFG) for å avhende aksjer i israelske selskaper "involvert i å byggeaktiviteter i de ulovlige bosetningene", og fremme forvrengte juridiske krav.
  • I april 2017 var Norsk Folkehjelp vert for Al-Haqs generaldirektør, Shawan Jabarin, som har bånd til PFLP-terrororganisasjonen og som derfor tidligere er blitt nektet utreisevisum av Israel og Jordan.
  • I april 2018 påla det amerikanske justisdepartementet Norsk Folkehjelp en bot på 11 millioner dollar for svindel. Norsk Folkehjelp ble siktet for brudd på US False Claims Act for å gi materiell støtte til Iran og palestinske terrorgrupper, Hamas, PFLP og DFLP. I følge Manhattan amerikanske advokat Geoffrey S. Berman: ”Norsk Folkehjelp innhentet i årevis bevilgningspenger fra USAID ved å påstå at de ikke hadde gitt, og ville ta rimelige tiltak for å sikre at det ikke bevisst ga materiell støtte til forbudte parter under amerikansk lov. ”
  • I 2019 mottok Norsk Folkehjelp 7,4 millioner kroner for “Humanitær bistand til flyktninger i Gaza.”
  • Fra 2020-2024 mottar Norsk Folkehjelp 70 millioner kroner fra Norge for ”Civil Society influence for redusert ulikhet i Palestina” i partnerskap med Union of Agricultural Work Committee (UAWC).

Kampene som kjempes mot Israel og USA i Midtøsten er betalt av Iran og utføres av leiesoldater og profitører som får penger fra Iran. De får penger til våpen og oppbygging av rakettramper, så får de penger til oppbygging etterpå, da havner det meste av pengene i de korrupte  lommene på ledelsen av alle de arabiske Israelmotstanderne. Bandene og mafiaen tjener penger på krigen. Også smågrupper av israelsk mafia tjener penger på krigen, men da kommer penger de stjeler fra USA. Iran er den som driver krigen, og målet er å kaste jødene på havet. Norsk Folkehjelp hjelper til.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Theo343 skrev (14 timer siden):

Ellers ikke engasjert i organisasjoner utover de bekjente jeg har.

Det du hører er propaganda som skal skjule ledelsens aktiviteter. De enkelte medlemmer vet ikke noe. Det viser seg gang på gang at medlemmer blir lurt og brukt på alle umoralske måter. Men nye dumme blir født hver dag og lar seg lure av propaganda.

Når det videre gjelder propaganda og den famøse ulven inne i saueskinnet, så kan du se på de som ble dømt for omfattende kriminalitet i f m antirasisme for noen år tilbake. Det le brettet ut et voldsomt nettverk av propaganda, svindel, tyverier, vold, infiltrering, trusler og ren mafia. Medlemmene ante ingenting.

https://no.wikipedia.org/wiki/Trond_Thorbjørnsen

https://no.wikipedia.org/wiki/SOS_Rasisme#Nåværende_og_tidligere_ledelse

https://no.wikipedia.org/wiki/SOS_Rasisme#Medlemsjukssaken,_tap_av_offentlig_støtte,_konkurs_og_straffesaker

Allikevel øker medlemstallet i denne famøse organisasjonen igjen, og moralen stiger.....

Lenke til kommentar
On 7/5/2021 at 9:52 PM, Dart said:

Det burde opprettes en offentlig standard modell hvor alle bidragsmottakere forteller nøyaktig hvor alle penger går, med forholdstall som viser alt. Hvis jeg gir en krone, hvor den krona blir av. Dette forstår alle økonomer, selv om de aldri har skapt noe.

Det kunne vært en offentlig "betal litt ekstra skatt til gode formål" ordning, der du betaler inn en ønsket sum som du kan fordele mellom aktører som er godkjente på listen. Deler av bidraget ditt går til å godkjenne og ha tilsyn i de organisasjonene som står på listen. Det ville vært en fornuftig ordning..

Lenke til kommentar
2 hours ago, Dart said:

Det du hører er propaganda som skal skjule ledelsens aktiviteter. De enkelte medlemmer vet ikke noe. Det viser seg gang på gang at medlemmer blir lurt og brukt på alle umoralske måter. Men nye dumme blir født hver dag og lar seg lure av propaganda.

Når det videre gjelder propaganda og den famøse ulven inne i saueskinnet, så kan du se på de som ble dømt for omfattende kriminalitet i f m antirasisme for noen år tilbake. Det le brettet ut et voldsomt nettverk av propaganda, svindel, tyverier, vold, infiltrering, trusler og ren mafia. Medlemmene ante ingenting.

https://no.wikipedia.org/wiki/Trond_Thorbjørnsen

https://no.wikipedia.org/wiki/SOS_Rasisme#Nåværende_og_tidligere_ledelse

https://no.wikipedia.org/wiki/SOS_Rasisme#Medlemsjukssaken,_tap_av_offentlig_støtte,_konkurs_og_straffesaker

Allikevel øker medlemstallet i denne famøse organisasjonen igjen, og moralen stiger.....

Hvis man driver med humanitært bistandsarbeid ovenfor palestinere I Gaza så ville det være rart om man også støttet Israel? Man er nødt til å velge side i slike saker. Det er ikke nøvendigvis politikk men standpunkt. 

Akkurat som det har vært boikott av Iran fra mange vestlige land så forstår jeg at de som sympatiserer med sivile palestinere kan boikotte Israel. Det eksisterer ikke noe jødehat i Norsk Folkehjelp man må ikke hate motparten for å hjelpe de sivile offrene. Tvert i mot må NF samarbeide med Israel for å få gjort bistandsarbeid for sivile i Gaza.

At Norsk Folkehjelp blir utsatt for svindel gjør de ikke til svindlere i saken du nevner. At NF må ta ansvar for og rydde opp i de uheldige situasjonene de har havnet opp i er noe helt annet og derfor bruker man mye tid og krefter på å unngå slikt. Ingen bistandsorganisasjon som opererer i utlandet går fri for slikt. På grensen til konspirasjonsteorier det jeg leser av påstander.

NF har ei heller noe som helst samarbeid eller tilknytning til det Iranske regimet, de har tvert i mot bistått for å hjelpe politiske flytkninger som blir forfulgt av regimet.

Hva har noen av disse sakene med Norsk Folkehjelp å gjøre?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg påstår ikke at det er noen "konspirasjoner" ute og går, og nevner heller ikke slike. 

Men det er ikke tilfeldig hva, hvor og når Mads Gilbert, Palestinakomiteen, Norsk Folkehjelp, Lars Gule, SU, AUF, NRK og gamle AKP-tilhengere finner det for godt å drive lobbyvirksomhet. De er så maktsyke at de ikke enser medlemmer og ofre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis NF ikke driver politikk, hva skal de da med disse politiske manifestene:

Political statements

Adopted by the General Assembly, August 2019.

Jeg syns det ligner veldig på sosialisme - kommunisme, og videreføring av kubanske "hjelpekorps" som bisto i hele verden med sine "konsulenter". Det er skrevet mange bøker om det. De hadde fryktelig mye våpen med seg bare for å hjelpe til med helse og velferd. "Leger uten grenser" er heller ikke fri for rødflekkete politiske manifester, men de klarer seg uten særlig mye våpen. 

Lenke til kommentar

At man er politisk uavhengig betyr ikke at man ikke kan forsøke å påvirke politiske organer i sakene man jobber for. Og jeg snakker på ingen måte på vegne av NF aka "Statement NF01".

Har aldri hørt om våpen i sammenheng med NF så det får du nesten dokumentere.  

4 minutes ago, Dart said:

Hvis NF ikke driver politikk, hva skal de da med disse politiske manifestene:

Political statements

Adopted by the General Assembly, August 2019.

Jeg syns det ligner veldig på sosialisme - kommunisme, og videreføring av kubanske "hjelpekorps" som bisto i hele verden med sine "konsulenter". Det er skrevet mange bøker om det. De hadde fryktelig mye våpen med seg bare for å hjelpe til med helse og velferd. "Leger uten grenser" er heller ikke fri for rødflekkete politiske manifester, men de klarer seg uten særlig mye våpen. 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
WiiBoy skrev (2 timer siden):

Det kunne vært en offentlig "betal litt ekstra skatt til gode formål" ordning...

Min tyske venninne får lønnsslipp hver mnd i det offentlige - der det er definert mange ulike satser av skatter og hva de går til. B la annet en egen skatt 2,3% som går til gjenoppbygging av gamle DDR og gjenforening etter at kommunistene raserte alt. 

Jeg er enig. Vi kunne logga oss inn på Altinn og kryssa av på fordeling av f eks 10% av skattene, hva de skulle gå til. Da kunne vi f eks få si vår mening om de 3000 ansatte i NRK og hvor mye de skulle få. Eller om vi skal beholde de 80 ansatte i SameTV lenger. 

Lenke til kommentar
Just now, Dart said:

Min tyske venninne får lønnsslipp hver mnd i det offentlige - der det er definert mange ulike satser av skatter og hva de går til. B la annet en egen skatt 2,3% som går til gjenoppbygging av gamle DDR og gjenforening etter at kommunistene raserte alt. 

Jeg er enig. Vi kunne logga oss inn på Altinn og kryssa av på fordeling av f eks 10% av skattene, hva de skulle gå til. Da kunne vi f eks få si vår mening om de 3000 ansatte i NRK og hvor mye de skulle få. Eller om vi skal beholde de 80 ansatte i SameTV lenger. 

Personlig forstår jeg ikke plasseringen av det nye NRK bygget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Theo343 skrev (12 minutter siden):

At man er politisk uavhengig betyr ikke at man ikke kan forsøke å påvirke politiske organer i sakene man jobber for. Og jeg snakker på ingen måte på vegne av NF aka "Statement NF01".

Har aldri hørt om våpen i sammenheng med NF så det får du nesten dokumentere.  

Jeg har bare hørt  deres mening om våpensalg. Jeg har ikke skrevet at NF bruker våpen. Hvor er det fra?

Castros "folkehjelp" hadde derimot våpen. De hadde AK47 på ryggen mens de tok blodtrykket på folk.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Personlig forstår jeg ikke plasseringen av det nye NRK bygget.

Jeg forstår ikke verken plasseringen av Sametinget eller SameTV. Det er snart ingen samer der, bare de mest kuriøse.

Lenke til kommentar
53 minutes ago, Dart said:

Jeg forstår ikke verken plasseringen av Sametinget eller SameTV. Det er snart ingen samer der, bare de mest kuriøse.

Det er ikke meningen at du skal forstå det. Dersom alle skulle forstå og vite alle detaljer rundt alle beslutninger, så hadde vi ikke fått gjort noen ting.

Vi har bønder som tar seg av matproduksjon, snekkere som bygger hus og politikere som tar beslutninger. Hver og en må gjøre det de er gode til, og stole på at andre er gode til sin jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dart said:

Det er ikke det jeg mente. Skatter og avgifter fordeles som de gjør i dag. Jeg snakker om de pengene du gir/ikke gir til gode formål.

Jeg gir gjerne 1000kr til kreftsyke barn, men samtidig så vil jeg gjerne vite at ikke 80% av pengene går til lønn. Jeg kan dog ikke sette meg inn i regnskapet til en forening kun for å gi bort 1000kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
WiiBoy skrev (36 minutter siden):

Det er ikke meningen at du skal forstå det. Dersom alle skulle forstå og vite alle detaljer rundt alle beslutninger, så hadde vi ikke fått gjort noen ting.

Vi har bønder som tar seg av matproduksjon, snekkere som bygger hus og politikere som tar beslutninger. Hver og en må gjøre det de er gode til, og stole på at andre er gode til sin jobb.

Jeg føler meg litt tilsidesatt når jeg ikke får innsyn og ikke forstår politikken. Og jeg blir alltid forskrekka når det går milliarder i overskridelser. Jeg burde altså ikke bekymre meg. Trolig er det bare symptomer på depresjon, paranoia og sykelig mistenksomhet 🙂 Så når en stortingsrepresentant eller lokalpolitiker eller byråkrat blir tatt for underslag, pedofili, tyveri, korrupsjon så er det bare "misforståelser" og bare hva mans kan vente. Man kan jo ikke fjerne en person som ellers gjør en bra jobb. 

En morder må få gå fri hvis han er god til å å lese dikt eller skifte bleier? 

Prinsippet om å rette baker for smed. Vi kan ikke ta de som lurer oss i Norge, for de er det så veldig bruk for. Vi må ta de i utlandet, og glemme de som er her. De i utlandet som stjeler og underslår må tas, men de som skulle passe på i Norge og oppfylle løftene til givere her, de kan vi ikke ta, selv om de har 1 040 000 i lønn årlig som vi betaler. Penga skal de ha, men de burde vært inndratt og huset deres pantsatt og solgt for å dekke tapene de har "sovet vekk". Andres penger.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg forstår av det du skriver, er at du ikke forstår det jeg skriver.

Du har innsyn og mulighet til å sette deg inn i alle saker. Det er dog langt, langt mer enn en fulltidsjobb. Vår jobb, som velgere, er å gi mandater til en retning og et sett med verdier. Dersom du vil mer enn det, så har du full mulighet til å gjøre en karriere innen politikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Og "alle" håper at denne tråden stopper her. Et ekkokammer. 

Men det gjør den ikke. Følg med, her kommer både fløten og kremen og pynten etter hvert. Sammen med en bløte bunnen og alt grumset i mellom. (Dessuten vet jeg ikke hva grums er). Det kommer vi tilbake til - igjen og igjen og igjen og igjen og igjen....

Alt som er skrevet før dette er forgjeves. Ekkokammeret er ikke godt nok festet i fundamentet.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dart skrev (6 timer siden):Jeg syns det ligner veldig på sosialisme - kommunisme, og videreføring av kubanske "hjelpekorps" som bisto i hele verden med sine "konsulenter". Det er skrevet mange bøker om det. De hadde fryktelig mye våpen med seg bare for å hjelpe til med helse og velferd. "Leger uten grenser" er heller ikke fri for rødflekkete politiske manifester, men de klarer seg uten særlig mye våpen. 

Man kan like greit avfeie enhver som reduserer alt til ‘sosialisme’ og ‘kommunisme’. Termen ‘sosialisme’ betyr ingenting alene da det er forgreinet nokså mange varianter av dette innenfor politisk og økonomisk fagspråk. Slik du fremstiller det er det strengt tatt en overdrivelse og en ekstrem forenkling. 

Apolitisk betyr gjerne at man ikke er partisaner for noen enkeltparti. Man har likevel utgangspunkt i visse verdier, og man kritiserer fremdeles politikk som ikke står i tråd med verdiene. 

De verdiene som er fremmet er nokså i samsvar med menneskerettigheter, nokså allmenn konsensus av moralitet, og nokså i tråd med verdier fremmet av enhver som har empati. 

Det blir litt som å hevde at forskere som påpeker noe bør gjøres med klimaendringer driver med venstrevridd propaganda, når de bare fremhever faktuell info, som er svært nødvendig for fremtiden til vår art. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Retorikk er talekunst – kunsten å overtale eller å overbevise ved hjelp av språk, bilder eller lyd. Reklame bruker retorikk når avsenderen for eksempel skal selge produkter eller påvirke våre holdninger. I reklame, men også i andre sammenhenger, har du mye å vinne hvis du er god til å overtale. Retorikk - Norsksidene

Kina har f eks laget sitt eget sett av menneskerettigheter, det samme har Det Muslimske Brorskap, Adolf Hitler, Lenin, Mao, Pol Pot.
De hadde/har alle en egen definisjon på hva som var/er mennesker og betingelsene for å være menneske. Den spanske inkvisisjonen var en annen. Lurer på hva ledelsen i de ulike organisasjonene mener at medlemmene er?  Melkekyr? Skjold? Spydspisser? Som bønder i sjakk? Ubetydelige? Gisler? Ofre? 

I Oslos moskeer har ikke medlemmene stemmerett og ikke innsikt. Kvinner har enda mindre. Samme hva de mener at medlemmene er, så samler de inn penger fra dem. Pengene er ikke skitne, heller ikke statens penger. Merkelig at alt er skittent UNNTATT pengene.

OBOS-medlemmer er bare i veien.
Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

OBOS ? Umoralsk & Udemokratisk

Sitat. Av Fabian Stang:

<<Selskapets etablering av forkjøpsrett, etter ansiennitet, var genial. Alle medlemmene, nå nær 500.000 medlemmer ifølge Obos selv, har i snart hundre år betalt hundrevis av kroner, hvert år, for å få lov til å stå i kø!

Å ta betalt for å stokke køen av lett desperate boligsøkende, er neppe ulovlig. Men er det greit moralsk?

Drev jeg melkebutikk under melkemangel, ville jeg neppe krevet betaling fra dem som sto i kø utenfor butikken min. I tillegg overdrar Obos sine medlemslister.

Det blir fremstilt som en fordel for medlemmene som får gode tilbud, men alle vet at fordelen er større for dem som får listen enn for dem som står der.>>

Sitat slutt.

OBOS Oslo Bolig og Sparelag. De skal bygge boliger med sosial profil. Men ledelsen syns ikke det er noe gøy. Derfor har de begynt å drive med HELT andre ting. Min avdøde mor fikk prisregulert leilighet i OBOS i 1962, betalte 6000 kr kontant for andelen. Det tilsvarer nå 75 000 kr. Det kan ikke medlemmene få nå. Hun sto i kø på OBOS-kontoret med husleieboka for å betale husleie. Den var 105 kr/mnd. Det var stor boligmangel, og drabantbyene spratt opp. Generasjonsboligene ble "vedtatt" og folk skulle bo sammen i store enheter med 4-5 rom. Det ville de ikke. Men innvandrerne som kom på 1970-tallet ville det.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...