Trestein Skrevet 7. juli 2021 Del Skrevet 7. juli 2021 Complexity skrev (På 7.7.2021 den 15.12): MEB platformen har lavt forbruk, men har manko på ytelse. Og software har jo hittil vært ganske katastrofe.. Mulig den Audi Q4 utgaven gjør det bedre siden den har Audi sin software og ikke det VW har laget.. Jeg så forøvrig akkurat en Munro video hvor de sammenlignet noen ting på ID.4 mot Mustang mach-e. Jeg trodde ID.4 manglet frunk fordi de hadde gjort panseret kortere og ordnet mere plass inni bilen - men neida.. Er bare latskap.. Det er helt tomt under dashbordet på ID.4. Bare luft.. Mens ford har stappet sitt dashbord (som er like stort) med ting så man får bagaseplass under panseret istedet. ID.4 kunne hatt frunk den og om VW hadde giddet.. Ekspander Nå er det vel vw som oppfant frunk så de hadde nok kunnet om de hadde ønsket. Porsche (som eier vw) har frunk uten at jeg tror at folk kjøper bilen pga frunken. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 7. juli 2021 Del Skrevet 7. juli 2021 Trestein skrev (På 7.7.2021 den 15.25): Nå er det vel vw som oppfant frunk så de hadde nok kunnet om de hadde ønsket. Porsche (som eier vw) har frunk uten at jeg tror at folk kjøper bilen pga frunken. Ekspander Du kan ikke sammenligne med biler som ikke har tradisjonell trunk bake, og skryte av at de har frunk, når det er det eneste de har. Da er det bare et knøttlite bagasjerom for å ha et bagasjerom. Den store fordelen elbiler med frunk har, er at dette kommer i tillegg til et tradisjonelt bagasjerom bake, altså en trunk. Altså må man ha trunk+frunk... 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 7. juli 2021 Del Skrevet 7. juli 2021 Complexity skrev (På 7.7.2021 den 15.12): MEB platformen har lavt forbruk, men har manko på ytelse. Ekspander Ytelse er ikke låst til platformen, da den er modulær. Så du ikke Munroe videoen om motoren og drivakselen da? Der ble han positivt overrasket over hvor modulær den er. VW har nok planlagt doble motorer per aksel ved et tidspunkt, og vi vet at motorsport-seksjonen nå blir inn faset inn i selve VW konsernet for å jobbe med R versjoner av alle ID bilene. Altså vil du se R versjoner av biler på MEB plattformen og jeg tipper PPE 800V plattformen også på sikt. Sikkert halveis i levetiden til plattformen. Altså ca 3 år fra nå. Complexity skrev (På 7.7.2021 den 15.12): Jeg trodde ID.4 manglet frunk fordi de hadde gjort panseret kortere og ordnet mere plass inni bilen - men neida.. Er bare latskap.. Ekspander Eller sikkerhet. Munro skjønner lite av grunnen til at Europeiske biler har panser som er laget med ekstra plater, mens han samtidig forstår at de bygges slik for å fordele kraft bedre om et hode treffer panseret. Dog der handler alt om å kutte kostnader, og da tydeligvis selv om det går ut over sikkerhet til de innenfor men også utenfor bilen. I "frunken" til ID serien så er alle komponenter koblet til hverandre fysisk gjennom mindre stag mot fronten. Det betyr at komponentene tar imot kraft fra første sekund man kolliderer fremfor litt senere. Complexity skrev (På 7.7.2021 den 15.12): ID.4 kunne hatt frunk den og om VW hadde giddet.. Ekspander De kunne ha fjernet kollisjonsstagene for en frunk ja, men da bytter man litt sikkerhet for frunken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. juli 2021 Del Skrevet 7. juli 2021 Trestein skrev (På 7.7.2021 den 15.25): Nå er det vel vw som oppfant frunk så de hadde nok kunnet om de hadde ønsket. Porsche (som eier vw) har frunk uten at jeg tror at folk kjøper bilen pga frunken. Ekspander Du gir deg ikke.. Når du har motoren bak så blir det jo "frunk" (les:knøttlite bagasjerom) under panseret. 🤣 "Leoparden" kom meg i forkjøpet 🥰 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 7. juli 2021 Del Skrevet 7. juli 2021 TL1000S skrev (På 7.7.2021 den 17.09): Du gir deg ikke.. Når du har motoren bak så blir det jo "frunk" (les:knøttlite bagasjerom) under panseret. 🤣 "Leoparden" kom meg i forkjøpet 🥰 Ekspander 400l frunk på denne. Pluss stasjonsvogn hekk. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_4 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 7. juli 2021 Del Skrevet 7. juli 2021 Snowleopard skrev (På 7.7.2021 den 15.50): Du kan ikke sammenligne med biler som ikke har tradisjonell trunk bake, og skryte av at de har frunk, når det er det eneste de har. Da er det bare et knøttlite bagasjerom for å ha et bagasjerom. Den store fordelen elbiler med frunk har, er at dette kommer i tillegg til et tradisjonelt bagasjerom bake, altså en trunk. Altså må man ha trunk+frunk... Ekspander Som sagt så har vw laget dette https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_4 400l frunk Type 1 hadde i noen varianter 2 kasterom også Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. juli 2021 Del Skrevet 7. juli 2021 Trestein skrev (På 7.7.2021 den 17.21): 400l frunk på denne. Pluss stasjonsvogn hekk. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_4 Ekspander Hehe.. nostalgi.. 😍 Er du også ett gammelt øk som meg sjøl som husker slike biler? 😁 Det var tider det..da VolksWagen var nettop det... Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 7. juli 2021 Del Skrevet 7. juli 2021 TL1000S skrev (På 7.7.2021 den 20.10): Hehe.. nostalgi.. 😍 Er du også ett gammelt øk som meg sjøl som husker slike biler? 😁 Det var tider det..da VolksWagen var nettop det... Ekspander jada gammelt øk som husker biler fra 70 tallet. Har faktisk eid en 411 men den var så rustet at jeg skrotet den. Faktisk eneste vw jeg har eiet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå