Ellen Viseth Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 Hurtiglading gir bilforhandlerne høyere nettleie: Vil løse problemet med brukte bilbatterier [Ekstra] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 Hvorfor har noen bilforhandlere hurtigladere? Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 (endret) 23 minutes ago, Simen1 said: Hvorfor har noen bilforhandlere hurtigladere? Det besvares i den andre settningen i artikkelen. – Vi huser blant annet bilforhandlere, og da er hurtigladere en stor effektdriver. Det krever store ladeanlegg å gjøre klar biler som skal prøvekjøres, selges eller har vært på service, sier Isak Oksvold, bærekraftsdirektør i Møller Eiendom. Endret 5. juli 2021 av MegaMann2 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juli 2021 Del Skrevet 6. juli 2021 Nei, forklaringen viser hvorfor de trenger et et ladeanlegg (AC saktelading med lastdeling), ikke hvorfor de trenger hurtiglader (DC 50+ kW). Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 6. juli 2021 Del Skrevet 6. juli 2021 41 minutes ago, Simen1 said: Nei, forklaringen viser hvorfor de trenger et et ladeanlegg (AC saktelading med lastdeling), ikke hvorfor de trenger hurtiglader (DC 50+ kW). Ok, så du mener at Oksvold som uttaler seg her ikke har undersøkt om de faktisk trenger rask DC lading for problemstillingen som nevnes, men at de installerer DC ladere for morroskyld, selv om kostnadene ved det er langt høyere enn å etablere et AC anlegg? Klarer ikke helt se hvordan du kan med sikkerhet si at Oksvold faktisk ikke trenger dette uten å ha satt deg inn i dems problemstilling og behovene for selskapet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juli 2021 Del Skrevet 6. juli 2021 Jeg sier bare at forklaringen ikke holder mål, ikke at jeg har gjennomgått deres anlegg og konkludert med at de ikke trenger DC. Med andre ord står mitt åpningsspørsmål fortsatt ubesvart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå