Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skadet penis etter kateter

Gjest 1fba5...abd

Anbefalte innlegg

Gjest 1fba5...abd

Jeg er en mann i 40-årene. Jeg havnet på sykehus, og måtte etter hvert ha kateter for å få urin ut av kroppen.

Etter å ha merket at det var noe galt, sjekket jeg litt ekstra nøye i går kveld, og ser at nederst på skaftet av penis, så har jeg fått en voldsom "knekk", på over 45 grader når jeg har ereksjon. Alt ser vanlig ut uten ereksjon, og jeg urinerer uten problemer. Jeg får heldigvis fortsatt utløsning/sædavgang, men selve orgasmen ser ut til å være borte nå.

Jeg har søkt litt på nett, men ikke funnet noe særlig info om liknende tilfeller.

Er det noen som vet noe om slikt som dette, enten via egen erfaring eller seriøs info på nett?

Jeg skal selvfølgelig be fastlegen min om å henvise meg til eksperter på området, men det kan jo ta sin tid, og jeg ønsker mest mulig info så snart som mulig - for dette var en deprimerende oppdagelse...

Anonymous poster hash: 1fba5...abd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke at et urinkateter kan være årsak til at penisskaftet ditt står i 45 grader. Et urinkateter er en fleksibel og tynn slange som føres opp urinveiene. Dessuten er sjansen for at du har hatt noen kraftige ereksjoner under kateterbruk ganske liten, ergo har du hatt en slapp penis som da er svært tøyelig. Såkalt "penisfraktur" / "penisbrudd/knekk" skjer kun under full ereksjon. 

Du burde nok henvises til en urolog for å få utredet problemet, men du kan nok være sikker på at det ikke skjyldes urinkateteret. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...