Knut B Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 Slik har du aldri sett det nye Nasjonalmuseet Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 (endret) Kunsttyven anno 2022 ankommer ikke per helikopter, men med en laptop under armen. Hvoretter alle «smarte» dørlås enkelt settes i åpen tilstand ved å utnytte en av et utall sårbarheter i programvaren. ( Spesielt i den delen som «ET Phone Home» til leverandøren og som i essens bare skal sikre at den månedlige fakturaen blir betalt. ) Endret 4. juli 2021 av 1P4XZQB7 2 Lenke til kommentar
Inte Ressert Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 Det eneste som er makeløst med dette bygger er hvor flinke staten/politikerne har vært til å enorme summer for å lage verdens styggeste bygg. Kanskje et signal om at folk som har potensiale å gjøre makeløse ting bør komme inn i politikken igjen. Bygget oser av mistrivsel på utsiden...føles som man går forbi et lagerbygg fra de gamle sovjet dagene...nytter ikke pynte på dette i ettertid. Riv det ned...og prøv på nytt...skandale! Det hjelper ikke da å fylle bygget innvendig med noen tekniske nyvinninger... -dette er det som skal stå igjen etter Norges "rikeeste" periode gjennom hele vår historie... Kanskje en perfekt representasjon av hvor flinke etterkrigsgenerasjonen var til å forvalte sin del av jorden. Hav, drikkevann, klima og artsmangfold på god vei inn i helt uante, store problemer. Det hjelper ikke å være "flinkeste i klassen" når de fleste land har forvaltet fremtidige generasjoners livsgrunn enda verre. Jeg vet ikke hvilke bygg som blir styggest, NAM eller MUNCH...tett konkurranse... 3 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 Det nye nasjonalmuseet er et stygt bygg. Ser ut som en bunkers fra 2 verdenskrig, eller som et nitrist bygg fra Sovjetunionen. Det er så stygt at jeg ikke bryr meg om noen tekniske dingser på innsiden, for jeg tenker bare at dette er et forferdelig bygg. Jeg er i det hele tatt lei av stygge offentlige prestisjebygg, som koster milliarder av skattekroner. Arkitekter og kunstnere må komme seg ut av denne håpløse postmoderne stilen. Det kalles moderne, men det føles gammeldags og meningsløst. Bygninger bør være harmoniske og symmetriske. 3 Lenke til kommentar
Fekillix Skrevet 4. juli 2021 Del Skrevet 4. juli 2021 Utsiden er stygt som juling hvertfall. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 Det er rett og slett tragisk at det aller meste i et nasjonalmuseum, til og med desing, kommer fra utlandet. Jeg trodde begrepet 'nasjonal' betydde noe mer. Kanskje utstillingene også kommer fra utlandet? Made in China? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå