Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bruke TVen som pc skjerm virker ikke


Anbefalte innlegg

Med min bærbare så går det helt fint å vise pc skjermen på mun smart tv med tilkobling via HDMI. Men når jeg prøver dette med min stasjonære PC så vises det ingenting på Tven. Det er også tilkobling via HDMI på hovedkorter. Stasjonære er fra 2010 om det skulle ha noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xaco skrev (16 timer siden):

Hvilken CPU og hovedkort er det i maskinen? Ikke sikkert det er en diskret GPU på den CPUen din. Bruk en HDMI port fra skjermkortet ditt i stedet.

Tror det er Asus.

Det er integrert gpu i hovedkortet. Kun 1 hdmi utgang på stasjonære

Lenke til kommentar

Prøv å starte opp PC mens TVen viser signal fra HDMI inngangen og/eller start opp TV mens det er signal på HDMI kabel. Se om initieringen trigger bilde. Hadde en gammel PC hvor HDMI til TV bare virket når TV var på mens PC startet opp.

Hvilken oppløsning (høyde + bredde) støtter TVen, hvilken oppløsning har stasjonær og hva har laptop? Noe som må endres?

 

 

 

Endret av linux-fan
feil mix TV/PC
  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, ltdata said:

Tror det er Asus.

Det er integrert gpu i hovedkortet. Kun 1 hdmi utgang på stasjonære

Nøyaktig hva heter hovedkortet? Og hva heter CPUen? Det er evigheter siden det var vanlig med GPU på hovedkort. De siste årene har det vært integrert i CPU. Bare videoutgangene har vært på HK.

Edit: Bruk f.eks. CPUz for å finne navn på HK og CPU.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
linux-fan skrev (4 timer siden):

Prøv å starte opp PC mens TVen viser signal fra HDMI inngangen og/eller start opp TV mens det er signal på HDMI kabel. Se om initieringen trigger bilde. Hadde en gammel PC hvor HDMI til TV bare virket når TV var på mens PC startet opp.

Hvilken oppløsning (høyde + bredde) støtter TVen, hvilken oppløsning har stasjonær og hva har laptop? Noe som må endres?

 

 

 

Ja kan jo prøve dette. Oppløsning TV? Aner ikke. Det er en 50 tommers samsung fra 2013
Laptoppen hadde vel 1280x et eller annet. Stasjonær har vel 1920x eller noe

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (5 minutter siden):

Hovedkortet skal i følge manualen faktisk ha integrert GPU. Har du mulighet for å prøve med en DVI-HDMI-overgang eller kabel? Har hatt Asus-kort selv hvor HDMI ikke fungerte overhodet men DVI fungerte fint.

Ja det er gpu intergrert på hovekort. Ja ser jeg har en DVI kontakt bak der også. Kan prøve med en slik konverter og se om det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...