Gauda Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg kjører FreeBSD 4.9, og forsøker å legge inn Mplayer gjennom ports (port treet mitt er oppgradert i dag, så det skulle ikke være noe problem der). Men når den forsøker å "fetche" win32-codecs får jeg beskjed om at dette ikke kunne skje, og at jeg eventuelt kunne hente den ned manuelt og legge den i /usr/ports/multimedia/win32-codecs. Noe jeg har gjort, men fortsatt vil den ikke. Har også prøvd og installere Mplayer med knoben; WITHOUT_WIN32_CODECS, og støtte av en eller annen grunn på samme problemet der. Nå ber jeg inderlig om hjelp! Mvh Gauda Lenke til kommentar
bkak Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ja, merket det jeg også for ikke lenge siden. Slett md5-summene (rm /usr/ports/multimedia/mplayer/distinfo) og compile på nytt med WITHOUT_MD5=yes (tror det er riktig, hvis ikke får du beskjed om hva som er riktig for å overskrive checksums). Lenke til kommentar
Gauda Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Mange takk, det funka! Lenke til kommentar
bkak Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Ikke noe problem Men uansett er ikke Happy med predéfinerte md5-summer så lurt. Ofte virker ikke programmene sikkelig hvis filen på serveren er korrupt eller endret mye (siden makefile da kan være utdatert). Men jeg gjorde dette selv, og mplayer har kjørt fint her i det siste, så jeg har ingen problemer med å anbefale det til noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå