Gå til innhold

Havarikommisjonen frigir bilde av helikopteret som treffer høyspentlinja


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mens en fellesfaktor er pressing i marginalt vær med dårlig sikt skriver artikkelforfatter.... det artikkelforfatter forsøker å si, er vel at menneskelige feil er som oftest de vanligste årsakene til at luftfartsulykker finner sted.

Lenke til kommentar

"Helikoptertypen er bare godkjent for flyging etter de visuelle flygereglene om dagen («VFR day»), med krav om å ha visuell kontakt til terreng og hindringer, og altså ikke instrumentflyging (IFR)." Men instrumentflyging var påkrevet under de rådende værforhold, og helikopteret skulle altså ikke ha fløyet i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke bare en spøk at noen betrakter det som at IFR betyr "i follow road". Men forhold kan endre seg fort, og jeg velger å tro at denne piloten var på desperat jakt etter et egnet sted å lande.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...