Redaksjonen. Skrevet 2. juli 2021 Del Skrevet 2. juli 2021 Havarikommisjonen frigir bilde av helikopteret som treffer høyspentlinja Lenke til kommentar
geirha Skrevet 3. juli 2021 Del Skrevet 3. juli 2021 mens en fellesfaktor er pressing i marginalt vær med dårlig sikt skriver artikkelforfatter.... det artikkelforfatter forsøker å si, er vel at menneskelige feil er som oftest de vanligste årsakene til at luftfartsulykker finner sted. Lenke til kommentar
Rune Galambos Skrevet 3. juli 2021 Del Skrevet 3. juli 2021 Ja det er stort sett det som er årsaken til de fleste ulykker. Lenke til kommentar
Börje Skrevet 3. juli 2021 Del Skrevet 3. juli 2021 "Helikoptertypen er bare godkjent for flyging etter de visuelle flygereglene om dagen («VFR day»), med krav om å ha visuell kontakt til terreng og hindringer, og altså ikke instrumentflyging (IFR)." Men instrumentflyging var påkrevet under de rådende værforhold, og helikopteret skulle altså ikke ha fløyet i det hele tatt! Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 3. juli 2021 Del Skrevet 3. juli 2021 Det er dessverre ikke bare en spøk at noen betrakter det som at IFR betyr "i follow road". Men forhold kan endre seg fort, og jeg velger å tro at denne piloten var på desperat jakt etter et egnet sted å lande. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå