Gå til innhold

Indeksfond er det andre utgifter en årlig kostnad?

Gjest bf00c...3b5

Anbefalte innlegg

Gjest bf00c...3b5

Jeg forstår ikke dette med utgifter knyttet til fondene: (jeg er klar over at kjøper man Nordnet fond på dnb, eller dnb fond på nordnet osv blir fondene dyrere).

- Nordnet: 0.30% på alle sine indeksfond. Har dem flere utgifter om man handler fra nordnet plattformen?

- DNB 0.20% på stort sett alle indeksfondene. Har dem flere utgifter om man har konto i DNB og handler på deres plattform?

- KLP Virker å være billigst. 0.18% på mange indeksfond, men på enkelte 0.20-0.28). Har dem flere utgifter om man har konto hos KLP og bruker deres plattform?

For meg virker det som jeg bør velge KLP nå når jeg skal spare i fond? Tar jeg feil?

Link til artikkel med årlig kostnad priser:
http://,https://www.smartepenger.no/sparing/2217-indeksfond

Anonymous poster hash: bf00c...3b5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ser ikke ut til at KLP har noen "skjulte" avgifter.

Nordnet opererer med en "plattformavgift" og ikke noe ytterligere kostnad for egne fond (men dette legges på toppen hvis du kjøper fond andre steder.). Denne avgiften er 0,3% under 500.000, men synker til 0.15 over 10.000.000. Så hvis du har veldig mye penger du vil investere og er villig til å låse deg til Nordnet, så kan det være ok. Virker som en dårlig deal for de fleste, Nordnet er vel veldig oppsatt på at folk skal velge aktive fond (fra dem). 

Lenke til kommentar
On 7/1/2021 at 4:36 PM, Gunnar Mo said:

Tja, ser ikke ut til at KLP har noen "skjulte" avgifter.

Nordnet opererer med en "plattformavgift" og ikke noe ytterligere kostnad for egne fond (men dette legges på toppen hvis du kjøper fond andre steder.). Denne avgiften er 0,3% under 500.000, men synker til 0.15 over 10.000.000. Så hvis du har veldig mye penger du vil investere og er villig til å låse deg til Nordnet, så kan det være ok. Virker som en dårlig deal for de fleste, Nordnet er vel veldig oppsatt på at folk skal velge aktive fond (fra dem). 

Det eneste indeksfondet som jeg synes ser bra ut hos Nordnet er "Nordnet indeksfond Teknologi NOK". Avgift på 0.30 vs DNB som tar 1.20 for sitt teknologi fond. Tror det er Norges billigste. Ellers virker det som KLP har mange bra fond, men enkelte (som det globale fondet dem har) må du ha minsteinnskudd på 3000 kr mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...