Skoddeheim Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Min Macbook Air fra 2015 begynner å hangle (skal sies at den har holdt godt, inkludert det å få 0.33l øl over seg) og derfor tenker jeg å oppgradere til en Macbook Pro. Bruker maskinen til Garageband og nå også FL Studio samt iMovie, som jeg merker at Air'en sliter litt med. Er også bra lei av å stadig gå tom for diskplass, så en større harddisk er også et must. Men hovedspørsmålet mitt er om jeg bør handle denne på Eplehuset eller Elkjøp? Spesielt med tanke på om noe skulle gå skeis. Hvem er best på service? Lurer også litt på en iMac evt. Får man mer for pengene der? Tusen takk! Lenke til kommentar
aomt Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 imac - stasjonær. MBP - laptop. Du betaler mye mer for å ha laptop med same ytelse. Personlig har eg valgt mac mini, da 24^skjerm i imac blir for liten for meg. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 Reklamasjon går vel mot et Apple-sertifisert verksted uansett om du går for Eplehuset eller Elkjøp? Apple er blant de verste å ha med å gjøre når det kommer til reklamasjon, det tok for eksempel nesten 2 år før Apple begynte å godta reparasjon av Butterfly-tastaturer. Lenke til kommentar
MKap Skrevet 6. juli 2021 Del Skrevet 6. juli 2021 aomt skrev (På 1.7.2021 den 1.09): imac - stasjonær. MBP - laptop. Du betaler mye mer for å ha laptop med same ytelse. Det er jo akkurat same M1 SoC i iMac som i Macbook Pro, så den einaste ytingsforskjellen kjem evt. frå ulik kjøleløysing. Den billegaste iMacen har dessutan den same nedskalerte varianten av M1 som i billegaste versjon av Macbook Air, dvs. 7 grafikkjerner istadenfor 8 og lågare klokkefrekvens; samt 1 vifte istadenfor 2. Det ein får med iMac vs. MBP er større og betre skjerm (sjølv om eg er heilt samd i at 24" fortsatt er lite for ein stasjonær i 2021), betre lyd, betre kamera, samt mus/tastatur. Sjølv hadde eg, likt som aomt, valt anten Mac Mini eller Macbook med sjølvvalt utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå