Gå til innhold

Systemutvikler/konsulent - Arbeidsklær

Gjest 34e56...652

Anbefalte innlegg

Gjest 34e56...652

Perioden med hjemmekontor er snart over, og jeg lurer på hvor avslappet jeg kan kle meg på jobb. Er det greit å gå på jobb med t-skjorte og jeans? eller må jeg ha på bluse og jeans? 
Jeg er på oppdrag hos en kunde innen offentlig sektor.

Anonymous poster hash: 34e56...652

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå semi-formell første dag, bukse som ikke er jeans eller shorts, og skjorte med krage. Så ser du det an derfra.

IT kan være hva som helst, jeg jobber in-house i IT selskap, og der er joggebukse og t-shirt med hva slags motiv man vil helt greit. Kjenner dog folk i konsulentbransjen som har "skjortetvang" også, så YMMV.

Er også helt innafor å spørre nærmeste leder.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Dette varierer også fra arbeidsplass til arbeidsplass. Hos noen ønsker man lange benklær eksempelvis. Hos mange ville joggebukse blitt møtt med "Trent i arbeidstid? Så bra! Ned i garderoben for å skifte nå da?"

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kva var vanleg antrekk før koronaen?

Heilt generelt så er nok både offentleg sektor og IT sektoren kjent for å veldig uformelle, men både lokale og personmessige variasjonar finnes.

Ettersom du jobbar som konsulent som skal oppsøke ein kunde så bør du ikkje være for casual, du skal tross alt representere firmaet ditt og gi kunden eit godt inntrykk. Som alltid så er det betre å være overkledd enn underkledd, så du kan godt kle deg litt ekstra fint fyrste dagen og heller lette på antrekket seinare.

Særleg på sommaren når det er varmt i været så er nok terskelen for å kle seg sommarleg ekstra lav på dei fleste arbeidsplassar. Det er nok svært få arbeidsplassar der t-skjorte ikkje vil være akseptabelt, men det bør være ei litt fin t-skjorte som er forholdsvis nøytral.

Det som ofte blir mest spørsmål om er kva du har på deg på underkroppen, det er ikkje alle plassar det er like stor takhøgde for nakne bein, så med mindre du veit at shorts/skjørt er innafor så bør du gå for langbukse.

Lenke til kommentar
On 6/30/2021 at 7:24 PM, Guest 34e56...652 said:

Perioden med hjemmekontor er snart over, og jeg lurer på hvor avslappet jeg kan kle meg på jobb. Er det greit å gå på jobb med t-skjorte og jeans? eller må jeg ha på bluse og jeans? 
Jeg er på oppdrag hos en kunde innen offentlig sektor.

Anonymous poster hash: 34e56...652

Jeg holder meg til noe som er komfortabel og presentabel, eller "business casual" som det sikkert går inn under.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...