Gaea Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Det er lettere å få hull i visdomstenner fordi de kommer opp der det er vanskelig å komme godt til med tannbørsten. Hvis man er plaget mye med hull i visdomstenner, så kan det være løsning å trekke de. Evt ved andre plager som at de vokser skjevt ut, ligger og presser på de andre tennene og gjør vondt. Men jeg vil tro at om man er flink til å pusse de bakerste tennene godt, har tilstrekkelig mengde spytt i kjeften og ikke opplever hull eller smerter, så er det nok unødvendig å operere. Men, dette er jobben til tannleger å vurdere. Jeg har alle mine 4 visdomstenner, ikke gjort noe med de 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. juli 2021 Del Skrevet 1. juli 2021 Jeg er så heldig å ha en tannlege som "kan alt" Måtte trekke en tann nylig som kun ut i biter, satt hardere enn visdomstennene. Lenke til kommentar
PrincepBaker Skrevet 6. juli 2021 Del Skrevet 6. juli 2021 Om tennene ikke gir deg plager, ikke trekk de. Gi f i hva familie eller tannlege sier. Om tannlegen kan argumentere med at de skader andre tenner, eller annen god grunn, kan du gjøre det. Men sånn "førevar" er tull. Lenke til kommentar
thundersgod Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 Jeg ble innlagt på sykehus da visdomstennene mine ble fjernet før. Jeg vet ikke om du trenger å bli innlagt på sykehus eller ha hyppige oppfølgingsbesøk. Hvis det er behov for hyppige oppfølgingsbesøk, er det bedre å være i nærheten Lenke til kommentar
G Skrevet 18. april 2022 Del Skrevet 18. april 2022 Dersom tannlege trekker flere enn to visdomstenner og at disse da bør ligge på samme side for at er ok (overkjeve og underkjeve) så kan du risikere at bedøvelse stanser blodtilførselen til framkjeven er det jeg har hørt tannlege fortelle meg. Det finnes tannleger som bedøver begge nerver på begge sider av kjeven, men de tar da en for høy risiko for pasientens del. På grense til uansvarlig. Ihvertfall for visdomstenner altså. Jeg vet ikke mer om akkurat det tema bedøvelse enn dette. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. mai 2022 Del Skrevet 4. mai 2022 (endret) Det går ann å leve med visdomstenner hele livet ut, hvis man ikke har plager med dem da. Jeg hadde plager med dem, mener det var pga for mange hull. Husker ikke helt med sikkert. Trakk dem alle sammen. Enig i et man bør høre med tannlegen sin med om man bør trekke dem. Endret 4. mai 2022 av TheDarkSycamore - SCM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå