DrDoogie Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Elkjøp sender bl.a. med en god del programvare.I tillegg en minnekortleser. Så forskjellen er ikke så stor som du sier. Fortell oss om hva denne "programvaren" er da, og hva den koster. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Det samme gjelder datamaskinene som Elkjøp fører. Det morsomme er at veldig ofte finner man f.eks. nøyaktig samme modell av en vaskemaskin, tørketrommel, varmeovn, komfyr, etc. rimeligere andre steder, problemet er bare at modellene har forskjellig modell-betegnelse. Selv om innmaten er den samme. Det virker som om Elkjøp konsekvent bestiller utstyr som man ikke kan få andre steder. Ikke noe problem å ha prisgaranti når man er de eneste som selger akkurat den modellen. (Og Elkjøp er store nok til å bestille spesial-modeller fra produsentene, for å være sikre på å være "alene".) Vil bare opplyse om at noe av det første jeg fikk vite under opplæring i butikken var at sånne småforskjeller i navn på to modeller som er helt like i alt enn navnet vil vi gi prisgaranti på! Men dette kan godt bare være min butikk dette gjelder i, varehussjefen er veldig glad i god kundebehandling . Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Elkjøp sender bl.a. med en god del programvare.I tillegg en minnekortleser. Så forskjellen er ikke så stor som du sier. Fortell oss om hva denne "programvaren" er da, og hva den koster. Windows XP Home ed, 1500,- MS Workssuite, 750,- Norman Virus 3 år Nero Fullversjon Dette er det jeg kommer på nå, jeg har for å være helt ærlig ikke helt satt meg inn i alt som følger med maskina. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg begynner å bli mektig lei dette "argumentet". Elkjøp gjør alt de kan for å gjøre seg så vanskelige som mulig. Finner man en vare i en nettbutikk har jeg (kun prøvd to ganger) ikke fått tilsvarende på elkjøp, de sier at det kun gjelder andre "Fysiske" butikker (Altså f.eks butikk prisen på Komplett, som ligger 10-20% over nett pris). Som jeg har sagt før, prisgarantien gjelder OGSÅ NETTBUTIKKER. Den selgeren du snakker med tar feil, og du burde ta det opp med han. (Blir litt mange innlegg her nå..) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 MS Workssuite, 750,- Norman Virus 3 år Nero Fullversjon Kommer nok enhver "avansert" pc bruker til og laste ned uannsett. Men kjekt med gode program vare pakker ja Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Forskjellen er jo gjerne at folk flest vil holde seg på en lovlig side. Og til slutt, Hrichard hadde et bra innlegg som summerte opp en del av tankene til en stakkars selger som prøver å gjøre jobben sin, gjøre kunder fornøyde Endret 8. januar 2004 av Alastor Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Windows XP Home ed, 1500,-MS Workssuite, 750,- Norman Virus 3 år Nero Fullversjon Dette er det jeg kommer på nå, jeg har for å være helt ærlig ikke helt satt meg inn i alt som følger med maskina. Du vet forskjellen mellom OEM og fullpris? EDIT: Legger til: Du kan jo prøve å sette meg på plass . Jeg jobber selv på elkjøp, og har rimelig god peil på tele/data om jeg så skal si det selv. Endret 8. januar 2004 av DrDoogie Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 OEM ja, glemte det. Da sier vi 1000,- Om det jeg sa sist der kan ha blitt oppfattet som en skrytepost, så var ikke det meningen...var bare for liksom å si at det var ikke alle som jobbet på elkjøp som var grønskollinger ang. data heller Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Noen som har lest dagens Aftenposten? Tenker da spesielt på side 3 i bilaget "idag". Der står det at kundene føler seg lurt av elkjedenes supertilbud også kalt lokketilbud. Varene som de har supertilbud på viser seg i realiteten ikke lenger eksisterer i butikken (jada, stort sjokk det der gitt. Det morsomme er jo at Elkjøp lover at de har varen i minst 3 dager...) og at selger dermed sier "beklager, utsolgt" og dudrer i veg og forteller om DEN gode TV'n (eller hva det nå måtte være) som er omtrent like bra, men koster bare litt ekstra. Expert sier til sitt forsvar at Vi skriver klart og tydelig at tilbudene våre gjelder et begrenset antall varer. Jojo, det står da faktisk i annonsen, men de har skrevet det så lite som mulig. Altså omtrent slik som dette. Btw: skal bli en gledens dag nå HL2 kommer ut, for da skal jeg sette Elkjedene litt på plass. De påstår jo at maskinene er det 8. underverk og at det kan kjøre krevende 3D-spill (gjelder spesielt Elkjøp). Merk: krevende 3D-spill. Det er jo HL2 det Gjett om jeg skal ta med meg et eksemplar da (må jo vite om maskinen klarer det fremtidige favorittspillet mitt ) Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Som jeg har sagt før, prisgarantien gjelder OGSÅ NETTBUTIKKER. Den selgeren du snakker med tar feil, og du burde ta det opp med han. Dette er jo spennande opplysningar. Eg har også prøvd å benytte meg av prisgarantien, og blitt blankt avvist p.g.a. at prisen på mobiltelefonen eg ville kjøpe var henta frå ein nettbutikk. Har du forøvrig prøvd å fortelle en selger en eller annen plass at han ikkje veit korleis prispolitikken til kjeden fungerer? Vel lykke til seier no eg! Sidene du jobber i Elkjøp, så kunne du kanskje gi noken tips på kor en kan henvende seg dersom ein vil benytte seg av prisgarantien? Å henvende seg til selger er i alle tilfelle dødfødt. Men eg mistenker egenetlig at det du seier om at prisgarantien gjelder nettbutikker ikkje er heilt sant, for det stemmer overhode ikkje med erfaringane fleire har gjordt når dei vil handle på Elkjøp. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Men eg mistenker egenetlig at det du seier om at prisgarantien gjelder nettbutikker ikkje er heilt sant, for det stemmer overhode ikkje med erfaringane fleire har gjordt når dei vil handle på Elkjøp. Nå er vel heller ikke Elkjøp så veldig kjent for å følge markedsføringsloven, kjøpsloven osv da. Selv når kjente jurister påpeker det fortsetter de i sitt gamle spor og blankt nekter å følge lovene. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Edit.trodde jeg hadde lest hele tråden,men det var bare førsteside. Endret 9. januar 2004 av Sunni Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 skal bli en gledens dag nå HL2 kommer ut, for da skal jeg sette Elkjedene litt på plass. De påstår jo at maskinene er det 8. underverk og at det kan kjøre krevende 3D-spill (gjelder spesielt Elkjøp). Merk: krevende 3D-spill. Det er jo HL2 det Gjett om jeg skal ta med meg et eksemplar da (må jo vite om maskinen klarer det fremtidige favorittspillet mitt ) Strengt tatt så har vel hverken doom 3 eller hl2 kommet ut ennå, så dermed blir vel reklamen riktig i forhold til dagens spillmarked? Hvis man skal se fremover vil man aldri kunne finne en pc som er god nok... Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Måtte bare kommentere en ting angående PC-Klinikk eller dataverkstedet bak glassveggen som Elkjøp har i sine stormarkeder. Elkjøp'en her i førde har et "dataverksted" som er en "glassboks" i et hjørne av butikken, og når en titter inn så ser en fleire opne PCer som berre står der, ingen form for dør med lås på for å komme inn, samt teppegolv i heile PC verkstedet (= statisk elektrisitet som dreper PCer) , altså dei som driver med PCer der nede har virkelig ingen peiling! For det første skal PC-Klinikk være bemannet fra butikken åpner til den stenger, det vil si at det aldri skal være tomt på klinikken. Om supportmedarbeideren må på toalettet, lageret osv skal en selger holde øye med glassburet så lenge. For det andre har teppet på gulvet i klinikken et kobbernett som er jordet slik at statisk elektrisitet ikke er noe problem. Ergo ingen PC dreper. Samtidig skal klinikkens medarbeidere benytte armbånd som skal jordes for å ha samme jordpotensiale som gulvet Ikkeno kritikk ellerno, bare informasjon om slik det "skal" være... Lenke til kommentar
Togo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Strengt tatt så har vel hverken doom 3 eller hl2 kommet ut ennå, så dermed blir vel reklamen riktig i forhold til dagens spillmarked? For å si det slik, et 9200 Radeon 256MB kort er såvidt bra nok til dagens spill. Hvordan skal det da klare å kjøre morgendagens spill som STALKER, Doom 3 og HL2? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 For å si det slik, et 9200 Radeon 256MB kort er såvidt bra nok til dagens spill. Hvordan skal det da klare å kjøre morgendagens spill som STALKER, Doom 3 og HL2? Det klarer ikke det. Stikkordet er "mersalg". Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Elkjøp markedsfører denne PCen som en state-of-the-art pc, og da bør den vel klare ikke bare å KJØRE spillene men også i tilfredstillende grafikk eller hva? Tviler på at det 3D kortet der kan kjøre stort på høyere oppløsninger/kvalitet.. Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 har ikkje lest kva dei fleste oppom meg har skrevet så eg veit ikkje om det eg skriv no er skrevet fra før. på komplett feks, kan du kjøpe ein stasjonær PC med garanti osv som er ganske bra for prisen i forhald for elkjøp osv. en kamerat kjøpte ein _ganske_ bra pc frå ekspert til 10.000kr med; radeon 9600 pro 256 ram 160 gb huskakje hovudkortet 17" skjerm p4 2.6 ghz 512 ddr ram(huskakje kva sort) en del software tast/mus _veldig_ stillegåande eg føler vertfall den maskina kan stille seg opp med gode komplett tilbod? han kjøpte maskina i september i fjor. EDIT, eg fann ut at hovudkortet til kameraten min var MSI (et eller anna, huskakje tala:p ) Og at det var amd ikkje p4.. AMD athlon xp 2.5 han fekk og med ein DVD brennar radeon 9600 pro 256 ram 160 gb huskakje hovudkortet 17" skjerm 512 ddr ram(huskakje kva sort) en del software tast/mus _veldig_ stillegåande og alt dette til 10.000 kr på ekspert.. det var eit tilbod som varte i ei veke eller noke i haust.. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 skal bli en gledens dag nå HL2 kommer ut, for da skal jeg sette Elkjedene litt på plass. De påstår jo at maskinene er det 8. underverk og at det kan kjøre krevende 3D-spill (gjelder spesielt Elkjøp). Merk: krevende 3D-spill. Det er jo HL2 det Gjett om jeg skal ta med meg et eksemplar da (må jo vite om maskinen klarer det fremtidige favorittspillet mitt ) Strengt tatt så har vel hverken doom 3 eller hl2 kommet ut ennå, så dermed blir vel reklamen riktig i forhold til dagens spillmarked? Hvis man skal se fremover vil man aldri kunne finne en pc som er god nok... Nå var poenget mitt at det er noe jeg kan gjøre når HL2 kommer ut, men det forutsetter jo at de fortsatt lovpriser Radeon 9200 like mye som nå da... Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Elkjøp markedsfører denne PCen som en state-of-the-art pc, og da bør den vel klare ikke bare å KJØRE spillene men også i tilfredstillende grafikk eller hva? Tviler på at det 3D kortet der kan kjøre stort på høyere oppløsninger/kvalitet.. Den jevne pc-bruker (som handler på pc elkjøp) synes directx7 effekter er imponerende. Mer avanserte brukere handler pcer andre steder. Det er nå faktisk slik at Elkjøp og stort sett alle andre som selger en vare (ser bort fra strøm, tele og post og prissamarbeid innen en bransje) generelt sett står fritt til å kreve en hvilken som helst pris for varen. Du kan kalle det kynisk, men ulovlig er det ikke. Ingen tvinger deg til å handle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå