AfterGlow Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Massiv lekkasje: – Data fra nesten alle Linkedin-brukere er til salgs på nettet Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Hvis det er skraping av data er da antagelig gjort fra betalte brukerprofiler som har ekstra tilgang til åpne data om andre. Betalingene og aggregert søkehistorikk burde identifisere profilene, men ikke nødvendigvis personer. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Dette ser mer ut til å være skraping av data og ikke direkte tilgang. Men dette er i så fall andre gang LinkedIn har hatt store tap av data. Man hadde jo lekasjen i 2012 der passord også ble eksponert. Jeg fikk selv lenge etter dette innbruddet mailer med mitt da riktige LinkedIn-passord og krav om penger (Byttet selvsagt passord med en gang): https://www.trendmicro.com/vinfo/us/security/news/cyber-attacks/2012-linkedin-breach-117-million-emails-and-passwords-stolen-not-6-5m 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Skulle ønske jeg var milionær, så jeg kunne saksøkt dem. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Det meste av denne dataen er data som har vært offentlig tilgjengelig på din LinkedIn profil allerede, eller tilgjengelig via API, så det har ikke vært noe som ikke har vært offentlig tilgjengelig tidligere. Ikke i så stor skala selvsagt, men vet ikke helt om dette er en massiv lekasje når hvem som helst kan hente ut denne dataen fra deres API? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Sandormen skrev (1 time siden): Skulle ønske jeg var milionær, så jeg kunne saksøkt dem. Du har mest sannsynlig allerede godtatt at LinkedIn bruker disse dataene om deg på denne måten. Sjekk i hvert fall brukervilkårene før du engasjerer avokat.. 2 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Simen1 skrev (32 minutter siden): Du har mest sannsynlig allerede godtatt at LinkedIn bruker disse dataene om deg på denne måten. Sjekk i hvert fall brukervilkårene før du engasjerer avokat.. Jow. Desverre har du rett. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 hamstring er kanskje ett bedre ord? 1 Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 1. juli 2021 Del Skrevet 1. juli 2021 ...Så saken her er at noen har samlet offentlig tilgjengelig informasjon og samlet dette i database som de selger? Javel? Gjøres ikke dette av flere titalls firma allerde? Hva er egentlig saken her? Lenke til kommentar
Oskefisen Skrevet 2. juli 2021 Del Skrevet 2. juli 2021 Jeg er igjen såååååååååå glad for at jeg begrenser hva jeg legger inn alle slike steder til det jeg anser som mest nødvendig, og at jeg nødig kobler de ulike tjenestene. Det koster meg ikke mye, men sparer meg stort. Ikke minst i bekymringer. Folk er utrolig naive når det kommer til verdien av personopplysninger. Det eneste vi krever tilbake er en betalingsfri tjeneste og et kult grensesnitt som mater oss med moro. For ikke å snakke om muligheten til å slippe å skrive inn passord på nytt. Wow! 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå