mad2003 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei, jeg har laget et design i photoshop 7 og ville gjerne fåt lagt ut en hjemmeside på inter nett med det designet og gjerne få brukt noen html koder der også. er det mulig? og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei, jeg har laget et design i photoshop 7 og ville gjerne fåt lagt ut en hjemmeside på inter nett med det designet og gjerne få brukt noen html koder der også. er det mulig? og hvordan gjør jeg det? ImageReady 7, trykk på den nederste knappen i verktøylinja i PS7 Eller start IR og åpne filen Her "slicer" du siden og kan legge linker og roll-overs etc... Så skal du kunne lagre hele greia som html... ImageReady fikse resten. Vil uansett ikkje anbefale denne løsningen... Blir en jævli html-kode.. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Bedre å legge til hotspot i dreamweaver ellr no Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 hmm, hvorfor ikke bare bruke bildet som bakgrund? Husker ikke helt koden, men man kan gjøre deler av bildet til forskjellige linker i html.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 hmm, hvorfor ikke bare bruke bildet som bakgrund? Husker ikke helt koden, men man kan gjøre deler av bildet til forskjellige linker i html.. det heter vel "image mapping" eller noe i den duren. det finnes drøssevis av programmer (søk på "html image mapping" på google) som kan gjøre denne jobben rimelig greit for deg. Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Anderfo jeg har prøvd meg på et program kalt image splitter noe som jeg ikke skjønte en dritt av kan du anbefale noen programmer? JEg vill ha diverse tekster til å bli til linker. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 http://www.boutell.com/mapedit/ fant den ved å søke på image map program på google. tror det var et sånt program jeg brukte sist jeg prøvde (noen år siden). ser ikke ut som du er nødt til å betale for programmet. Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Ja jeg prøvde det programmet. men jeg får ikke til å åpne bildet etter jeg har lagret det. det blir bare en rød firkant øverst i venstre hjørne? hva er feil da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå