GRendal Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 hei jeg har en alienware area-51m og en Voodoo M:855 på hånden. Begge har omtrent like specs, eller Alienware har p4 3200 HT og Voodoen har AMD 64 3200+ mobile... spørsmålet blir derfor: uavhengig av pris, hvilken av disse ville dere valgt med hensyn til kvalitet og ytelse? utrolig takknemmelig for svar. ps jeg skal til USA derfor jeg har muligheten til å kjøpe disse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 hva har du tenkt til å bruke den til ? hvis du skal bruke den til spilling så vil amd 64 3200+ være et bedre valg. hvilket skjermkort kommer de forskjellige maskinene med ? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 alienware maskinen kommer med Go5600 chip. Voodoo`en kommer med ati 9600 pro 64 mb. den skal brukes til spilling. hvordan er kvalitet og sånn på de to ? Lenke til kommentar
HEE Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) alienware maskinen kommer med Go5600 chip.Voodoo`en kommer med ati 9600 pro 64 mb. den skal brukes til spilling. hvordan er kvalitet og sånn på de to ? da tror jeg ville gått for den med radeon brikken. EDIT : men pro 64mb ? finnes det ? trodde de var 128. Endret 7. januar 2004 av HEE Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Alienware! Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 kan dere begrunne hvorfor dere velger alienware eller Voodoo? hjelper meg lixom ikke så mye at dere bare skriker et av navnene ;-) Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Jeg vet ikke så mye om Voodoo maskiner, men Alienware er kjent for svært god ytelse og kvaliet, og looken på maskinene bare rocker!!! Endret 7. januar 2004 av F-r-e-d-r-i-k Lenke til kommentar
Madm Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det med at utseende på Alienware rocker er jo egentlig en ren smakssak. Jeg for min del synes alienware maskinene ser totalt latterlige ut. Med en selvlysende romvesen-skalle på lokket. UGH! Ytelsen skal jeg ikke si noe på, men har lest opptil flere meget dårlige omtaler av alienware og deres brukerstøtte. Jeg ville absolutt gått for Voodoo maskinen. Grunnen til det er at den har et bedre skjermkort, noe som er meget viktig når maskinen skal brukes til spilling. Denne versjonen av Radeon 9600 Pro med altså 64 MB ram, kan du trygt kjøpe. I mange tester er ytelsen identisk med 128mb versjonen. Jeg har et Geforce 4 Ti 4200 64mb kort i min stasjonære maskin. Det kortet er faktisk bedre i mange tester en samme korttype med 128 MB minne. Grunnen til dette er at minnet på mitt kort er litt raskere enn 128 mb versjonen. Dette er også tilfelle i mange andre 64 mb versjoner av skjermkort. Og det er godt mulig det oxo gjelder Radeon 9600, men dette skal jeg ikke si sikkert. Pluss at amd 64 prosessoren er noe som passer bra til fremtidige programvareløsninger. Ytelsen på prosessoren er meget bra og batteritiden er vanvittig bra med hensyn til at det jo er en skikkelig råtass av en prosessor. Batteritiden er 200 minutter. Gå for Vodoomaskinen du, etter hva jeg har lest får du bare problemer med alienware. Og maskinen du vil kjøpe av dem er dårligere enn Vodoo maskinen oxo. Pluss at Vodoo maskinen "varer" lengre pga oppdatert hardware. Men liker du fete neonrør på undersiden av biler, diger bakvinge og wunderbaum i frontruten, bør du går for det flate bærbare diskolyset av en notebook ; Alienware:) Lenke til kommentar
ponke Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 hei jeg har en alienware area-51m og en Voodoo M:855 på hånden.Begge har omtrent like specs, eller Alienware har p4 3200 HT og Voodoen har AMD 64 3200+ mobile... spørsmålet blir derfor: uavhengig av pris, hvilken av disse ville dere valgt med hensyn til kvalitet og ytelse? utrolig takknemmelig for svar. ps jeg skal til USA derfor jeg har muligheten til å kjøpe disse. Har du tenkt nøye gjennom dette...? Tenk på garantisaker og om noe skulle vise seg å være defekt...! Ønsker du ikke et norskt tastatur montert? Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå