Gå til innhold

Gode alternativer til Sbanken?


Gjest c29cb...409

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 15.6.2024 at 10:06 PM, vidor said:

Synes direkte synd på Sbanken-sjefen som ble med på lasset over til DnB. Kan ikke være særlig motiverende å sitte og se på at de bygger ned merkevaren de har kjøpt bit for bit samtidig som kundene rømmer skuta.

Hva han tenker skjønner jeg ikke. Det virker forholdsvis klart at Sbanken skal være DnBs svar på Bulder, Nybygger osv. En enkel tjeneste utenfor hovedbanken som har til oppgave å være billig. DnB ønsker ikke å gjøre det så attraktiv å være kunde i Sbanken at de ødelegger marginene på boliglånskundene de har hos DnB. Anbefaler å høre på podcast fra pengerådet:

image.png.4f7e9af8873a8d679b53cd464b759798.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
On 17.4.2024 at 8:50 AM, tigerdyr said:
On 16.4.2024 at 12:39 PM, Zeph said:

Har verdien fulgt utviklinga til fondene midlane var plassert i under flyttinga?

Temmelig sikkert ikke siden nogen fond ble solgt etter en uke, mens de resterende forsvant rett før påske og jeg har derfor ikke hatt mulighet for å følge med på det siden det.  Jeg kan ikke forestille meg jeg blir i bedre humør av å gå igjennom det i detaljer; totalverdien på ASK er redusert med 7% siden 25. mars, så ikke noe gøy å se på. 

Til min store overraskelse kom det akkurat melding fra sbanken om en kompensasjon på bortimot 40K.  Det skulle egentlig bare mangle slik de behandling meg/oss, men hadde aldri trodd jeg ville få en øre ut av de. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ca119 skrev (På 14.6.2024 den 9:06 PM):

Men .... jeg kan dra ut alle penger jeg har på fond og rentefond å sette de over til nordnet ;) Inntill skattefribeløp ihvertfall. Ellers må man skatte av gevinst eller vente XXX mnd om man flytter ASK.

Eller flytte det over til Kron, som har det billigste indeksfondet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sbanken kommer med 'gladsak':  😊

Eplenytt i agurktiden

Hei!

Snart får du mulighet til å betale med Apple Pay igjen Vi gir en lyd når vi vet nøyaktig når du kan tæppe med mobilen. Målet er å få det på plass før jul.

Det var bare det vi ville si

Hilsen oss i Sbanken

Vil tro de savner kundene som forsvant?

Lenke til kommentar
Gjest f1f86...cf1

Frister det for noen å bli sbanken kunde? De er rangert som verste bank i Norge på Bytt.no med 1,3 i score 😄

Storebror DnB klamrer seg til 1,5 og er tredje verst 🫠

Anonymous poster hash: f1f86...cf1

Lenke til kommentar

Jeg minnes da Oracle kjøpte opp åpen kildekode programvaren Open Office og straks startet å sy inn utvidelser med lukket kildekode og allskens faenskap, noe som stred brutalt med de verdiene utviklerne hadde. Det var en drøss utviklere som leverte oppsigelse omtrent samtidig og startet et nytt selskap, Libre Office, basert på den samme åpne kildekoden. De ytterst få som ble værende igjen hos Oracle ble så overarbeidet at de forsvant ut over litt lengre tid. Et halvt år etter oppkjøpet var det bokstavelig null opprinnelige utviklerne igjen og Open Office døde sakte men sikkert og ble glemt.

Mon tro om ansatte som bygget Skandiabanken, deres konsept og filosofi ikke går med lignende tanker, eller om de spres mer for alle vinder til konkurrerende banker. Og eventuelt hvor mange som fortsetter i DNB.

Endret av Simen1
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (9 timer siden):

At det står er Apple Pay kan være en intern kommunikasjonsfeil, men at man heller implementerer nfc betaling med vipps på iphone.

https://www.digi.no/nyhetsstudio/apple-gir-etter-tredjeparter-faar-tilby-nfc-betaling-paa-iphone/49364

 

For ellers så kunne man ha gjort det for lenge siden.

Nei. DNB har nektet apple pay fordi de av kommersielle årsaker ønsket å "straffe" apple for deres holdning til NFC i tredjepartsapper. Nå har Apple endret holdning, og da slutter DNB å gjengjelde. Det er absolutt riktig at det er apple pay de viser til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest f1f86...cf1 skrev (22 timer siden):

Frister det for noen å bli sbanken kunde? De er rangert som verste bank i Norge på Bytt.no med 1,3 i score 😄

Storebror DnB klamrer seg til 1,5 og er tredje verst 🫠

Anonymous poster hash: f1f86...cf1

Og likevel er Sbanken fortsatt blant de billigste dagligbankene* og har en ny app som er milevis bedre enn flere konkurrenter, som f.eks. Obos (nettside wrapped som app) og Storebrand (stygg og buggete beta, prehistoriske nettbank-URL-er og dokumenter, svært pdf tungt).

* https://www.finansportalen.no/bank/dagligbank/

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
mandela skrev (1 time siden):

Og likevel er Sbanken fortsatt blant de billigste dagligbankene* og har en ny app som er milevis bedre enn flere konkurrenter, som f.eks. Obos (nettside wrapped som app) og Storebrand (stygg og buggete beta, prehistoriske nettbank-URL-er og dokumenter, svært pdf tungt).

* https://www.finansportalen.no/bank/dagligbank/

Den er ikke en av de billigste bankene etter mitt søk. Tvert imot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gikk over til Bulder og Kron. Bulder er billigere enn Sbanken. Jeg bryr meg ikke om de få kronene, det er en prinsippsak for meg.

På boliglånet ville jeg ha spart 14kr med Sbanken. Men jeg ville ikke fått utbytte slik jeg har gjort de to siste årene. 

Innskuddsrenten er ikke den beste. De har heller ingen begrensninger.

Stort sett fornøyd med mitt valg for mitt bruk.

 

Lenke til kommentar
Markiii skrev (51 minutter siden):

Den er ikke en av de billigste bankene etter mitt søk. Tvert imot.

Tviler på "tvert imot".

Har selv gått over til diverse banker, problemet er nettopp det, diverse banker. Beholder Sbanken for å se hvordan ting utvikler seg, samt enkelte tjenester som blir der inntil videre.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Just now, trikola said:

Finansportalen hos meg viser ikke sbanken i det hele tatt - den finnes jo heller ikke lenger.

Finansportalen viser vel ikke 'konsepter'?

Jo den vises der, men man må søke etter den siden de er så langt nede på listen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...