Aldrack Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Noen som vet om faq'en ble borte med den nye appen og fjerning av nettbank? Klarer ikke å finne den igjen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. april Del Skrevet 5. april (endret) https://e24.no/naeringsliv/i/wAyR7d/19-aarig-sbanken-kunde-jeg-er-forbannet Sitat Da E24 snakket med Thomassen i januar kom han med en snodig lovnad. Han har lovet å ikke klippe håret før Sbanken igjen troner på toppen av listen over Norges mest fornøyde bankkunder. Lykke til med det. Dei har eit stykke å gå. Berre det at SBanken er ein del av DNB vil dra ned karakteren på den lista. Edit: Golden er lei av klaging på Sbanken (Spotify). 😄 Endret 5. april av Zeph 3 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 5. april Del Skrevet 5. april torbjornen skrev (16 timer siden): Det som du ser i nettbanken er ikkje nødvendigvis skattemessige verdiar. Dei skattemessige verdiane skal følgje med ASK-kontoen heile vegen frå bank til bank. Eg overførte fleire fond til Sbanken for årevis sidan. Eit fond frå Eika står med nokonlunde korrekt investert beløp slik som det gjorde i gamle VPS. Fonda frå DnB står derimot med tilnærma 0 investert, og svimlande avkastningsprosentar. Då eg kontakta Sbanken-konseptet om dette før samanslåinga no i mars fekk eg forklart at dette vil endre seg kvar gong fonda blir flytta, men at dei skattemessige verdiane likevel blir korrekt. Kundebehandlaren la også ved eit Excel-ark som viste dei skattemessige transaksjonane og verdiane på ASK-kontoen. Jeg antar at de riktige tallene finnes et sted, sånn at myndighetene uansett ikke græbber til seg mindre enn de føler de har rett på. Men er tallene tilgjengelig for meg noe sted, sånn at jeg kan se hvor mye jeg kan ta ut før det utløser skatt, når det som vises i brukergrensesnittet ikke lenger er riktig? 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. april Del Skrevet 5. april (endret) Er det nokon som skal ha fått utbetalt utbytte til ASK etter omlegginga, og som greier å finne dette att i nettbanken til DnB? Gløym det. Det tok berre litt tid før statusen var oppdatert. Endret 6. april av torbjornen Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april vidor skrev (På 2.4.2024 den 4:12 PM): Jepp. Fikk akkurat SMS om at en automatisk betaling av autogiro ikke har gått igjennom av leverandøren som lurer på hvor det blir av betalingen. (...) en betaling som var til 28.3 er forsinket til 2.4, så den ligger i systemet til betaling. Dette er jo DNB sin skyld, men er villig til å gi dem kred for at alt ikke er borte, slik som jeg fryktet. Svaret på akkurat det der er veldig enkelt, er faktisk ikke DnB sin skyld (ikke at jeg er noen stor fan av dem, altså...), men derimot han som ble korsfestet for bortimot 2000 år siden, og leverandøren som (automatisk) purrer på at en faktura/avtalegiro/autogiro de har sendt med forfall på en helligdag ikke blir betalt før neste virkedag, den leverandøren ville jeg holdt meg langt unna i fremtiden. Vil du at regninger som forfaller på en helg skal betales en eller flere dager før forfall, i stedet for standardregelen, snarest mulig etter forfall (uten at jeg gidder å slå det opp, så tror jeg dette er lovregulert, at betaling første ordinære arbeidsdag etter forfallsdato regnes som betalt innen fristen) så må du endre det selv, sånn er det i alle nettbanker jeg har brukt. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april Har betalt dette helt fint via automatikken over lang tid uten noe advarsler før, så dette er nok forårsaket av forskyvninger av DNB p.g.a omleggingsprosessen uansett. Tviler sterkt på at leverandøren min plutselig synes at slik det har fungert i månedsvis før plutselig ikke er bra nok. Tipper dette har skjedd fordi betalingen sammenfalt for nært omleggingstiden og at det derfor har blitt krøll. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april Jeg tipper det er så enkelt som at automatikken hos leverandøren er satt opp til å sende SMS fem dager etter forfall uansett, og så har de enkelt og greit glemt/unnlatt å ta høyde for at det faktisk forekommer fem helligdager (i banksammenheng er lørdag å regne som helligdag...) på rad av og til. (og at årsaken til at du ikke har opplevd det før er at du ikke har fått regning fra akkurat den leverandøren med forfall akkurat på skjærtorsdag tidligere.) Null tro på at det har med flyttingen å gjøre, det samme (altså det at regning med forfall skjærtorsdag først blir betalt "tredje påskedag") ville skjedd uansett bank. Men nå skal jeg ikke dra tråden lenger OT... 3 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april Inge Rognmo skrev (5 minutter siden): Null tro på at det har med flyttingen å gjøre, det samme (altså det at regning med forfall skjærtorsdag først blir betalt "tredje påskedag") ville skjedd uansett bank. Dette er heilt korrekt. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april (endret) Ein annan bank som vart kjøpt opp og øydelagd er Ya-bank. Den brukte Eika-nettbanken, men vart kjøpt opp av svenske Resurs. Etter dette vart Eika-nettbanken erstatta med ein uferdig nettbank der det har vore ganske mykje tull. Eit eksempel er at avtalegiroar av og til berre forsvinn utan varsel. Eg har to fakturaer (avtalegiro) på forsikring, den eine privat og den andre næring som blir betalt til same kontonummer, og med forfall same dag. Dette blir då for mykje for nettbanken, og den eine betalinga går gjennom medan den andre berre blir borte. Endret 7. april av torbjornen 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april Prøvde å logge inn i nye appen i går. Funket ikke. Er det mulig? Søppel dnb helvete, skal flytte alt så fort som mulig. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. april Del Skrevet 7. april 1 hour ago, torbjornen said: Ein annan bank som vart kjøpt opp og øydelagd er Ya-bank. Jepp. Jeg byttet fra Ya-bank til SBanken da jeg fant ut hvor dårlig den nye nettbank-løsningen ble. Og byttet fra SBanken da jeg skjønte hvilken vei det ville gå med SBanken... 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. april Del Skrevet 8. april 17 hours ago, Inge Rognmo said: Jeg tipper det er så enkelt som at automatikken hos leverandøren er satt opp til å sende SMS fem dager etter forfall uansett, og så har de enkelt og greit glemt/unnlatt å ta høyde for at det faktisk forekommer fem helligdager (i banksammenheng er lørdag å regne som helligdag...) på rad av og til. (og at årsaken til at du ikke har opplevd det før er at du ikke har fått regning fra akkurat den leverandøren med forfall akkurat på skjærtorsdag tidligere.) Null tro på at det har med flyttingen å gjøre, det samme (altså det at regning med forfall skjærtorsdag først blir betalt "tredje påskedag") ville skjedd uansett bank. Sbanken sitt system har alltid tatt hensyn til slikt automatisk og betalt det sånn at det alltid er inne ved forfall, men det kan godt stemme at leverandøren gir raskt beskjed. Det var jo bare en beskjed om jeg hadde glemt dem, og ikke noe purring. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. april Del Skrevet 8. april Eg har til gode å sjå ein nettbank der avtalegiroar som forfell midt i ei helg blir betalt før helga byrjar. Det same gjeld dersom ein legg inn ein nettgiro med forfall i ei helg. Då blir ikkje giroen betalt før fyrste bankdag etter forfall. (Når det gjeld Sbanken har eg aldri testa dette, sidan eg brukte den berre til aksjar og fondssparing). 2 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 8. april Del Skrevet 8. april torbjornen skrev (31 minutter siden): Sbanken har eg aldri testa dette Joda, det fungerte akkurat som du sier her ja! 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. april Del Skrevet 8. april (endret) argh skrev (På 2.4.2024 den 9:08 PM): Hvis du går til fondsoversikten i nettbanken, og legger til et et eller annet fond i handlekurven, så vil du se ASK kontonummet i menyen for valg av ASK plassering. Selv ikke i transaksjonshistorikken så stod dette ASK kontonummeret! Eg bestilte fondsandeler no, og det stod berre namn på ASK og på delkontoane. Eg såg ingen kontonummer i det heile! Så då må ein vel kontakte dnb for å få kontonummer(a) dersom ein bestemmer seg for å flytte ASK-en. Her har ein tydelegvis prøvd å gjere dette så vanskeleg som mogeleg for kundane. Endret 8. april av torbjornen Lenke til kommentar
argh Skrevet 8. april Del Skrevet 8. april ASK kontonummer står også i skattemeldingen 😃 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april Nå som Sbanken faktisk har avviklet nettbanken, må jeg bare spørre igjen: Hvilken bank bør jeg gå for? Har ikke tid til å tråle alle 29 sidene her, dessverre. Bulder Bank var skivebom, da de har høyere rente og ingen nettbank de heller. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april Bulder har relativt god rente, og utbetalte nettopp kundeutbytte. Jeg er fornøyd, men plages av at appen deres krever skjermlås på mobilen. Du kan eventuelt ha appen på et nettbrett som brukes sjelden hvis det plager deg. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. april Del Skrevet 12. april Det er en uting å kreve skjermlås, sikringen bør ligge i selve appen 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå