torbjornen Skrevet 22. desember 2024 Del Skrevet 22. desember 2024 Kontoar og kundeforhold forsvinn fort etter kvart som ein sluttar å fylle ut jamnlege spørjeskjema (kundeerklæring) osv. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 22. desember 2024 Del Skrevet 22. desember 2024 2 minutes ago, torbjornen said: Kontoar og kundeforhold forsvinn fort etter kvart som ein sluttar å fylle ut jamnlege spørjeskjema (kundeerklæring) osv. Jepp. Jeg fikk for en tid tilbake at kontoene mine slettes og kundeforholdet opphører fordi jeg ikke har brukt kontoene på en stund, og heller ikke fulgt opp dette kundeerklærings-greiene. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. desember 2024 Del Skrevet 22. desember 2024 Samme her, men jeg fant ut at man kan få tilgang til de gamle S-banken kontoene via DNB sin nettbank via nettleser. Så jeg logget meg inn for å overføre rubbel og bit til min nye bank. Så får de bare stenge de gamle tomme kontoene der. Ikke f* om jeg skal ha den jævla appen. Og ikke f* om jeg godtar å bli fratatt nettbank-tilbudet som S-banken hadde før. Dette fiendtlige oppkjøpet kunne ikke gått verre for DNB, med tanke på mitt kundeforhold. Det straffer seg å ødelegge noe så bra som S-banken var før oppkjøpet. 2 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar Jeg har et lite beløp stående på kontoene for at banken ikke skal slette dem. Ønsker å beholde mitt kontonummer fra Skandiabanken/SBanken jeg har hatt i 25 år. Har også beholdt mitt første kontonummer, fra Postbanken liggende. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar Ettersom jeg har vært kunde i Skandiabanken har jeg latt det gå - det er fortsatt hovedbanken som lønna går inn. Hvorfor ikke DnB sluker Sbanken som alt annet kan man spørre seg. Postbanken eksisterer bare som konto i DnB. Trolig fordi Sbanken er kjent merkenavn? Sbanken skulle bare fungere på app, men om Dnb har problemer med App så kan man ofte gå inn via Dnb nettsiden! Så personlig synes jeg de bare kunne droppe sbanken-appen og sluke alt! gjør det enkelt - ikke komplisert. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar ca119 skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke DnB sluker Sbanken som alt annet kan man spørre seg. De har gjort det. Sbanken var en banebrytende nettbank i sin tid. De samme kontoene er nå tilgjengelig i DNB sin nettbank. Bare med dårligere betingelser og dårligere funksjonalitet. Tilbudet Sbanken hadde er totalt kuppet, forkrøplet og overført til DNB. Sbanken er et sterkt merkenavn. Derfor har DNB lansert et helt nytt og ennå dårliger tilbud som de har lansert under det merkenavnet. Tenk på den gangen den legendariske britiske sportsprodusenten MG gikk konkurs, ble nedlagt og merkevaren (navnet) ble solgt til Kina. En kinesisk bilfabrikk overtok atlså merkenavnet uten å ha noe teknisk til felles med det britiske sportsbilmerket. Et rent kinaprodukt påklistret et kuppet merkevarenavn. Veldig likt det DNB gjorde med merkenavnet Sbanken. DNB kallet det så pent "prisfokusert". I realiteten er det "kinaræl" nettbank mobilbank med et kuppet merkenavn og mye dårligere funksjonalitet. Vi har nå fått fasiten, DNBs oppkjøp var et rent fiendtlig oppkjøp av en brysom konkurrent, i den hensikten å avvikle konkurrenten sånn den fungerte og konkurrerte. De to erstatningene er på ingen måte en konkurransedyktig pakke a la det Sbanken var før. Konkurransetilsynet gjorde først en god jobb da de avviste oppkjøpet. Deretter skjedde det ugler i mosen og de snudde. Fasiten ser vi nå. 5 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar (endret) DJViking skrev (8 timer siden): Jeg har et lite beløp stående på kontoene for at banken ikke skal slette dem. Tror ikke at banken kan slette kontoer uten videre, dere har tross alt inngått en avtale ved opprettelse. Dessuten kan det jo være greit å ha tilgang til historikk, for selv om du sletter kontoen, vil ikke banken gjøre det på sin side, bare du mister tilgangen. Banker oppbevarer din transaksjonshistorikk i minst /opptil 10 år (?, "Bankene er lovpålagt å arkivere transaksjoner 10 år tilbake i tid.") Endret 14. januar av mandela Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar 5 hours ago, Simen1 said: Konkurransetilsynet gjorde først en god jobb da de avviste oppkjøpet. Deretter skjedde det ugler i mosen og de snudde. Fasiten ser vi nå. Statens 30-40 % eierandel i selskapet vil jeg nok tro har en del betydning i denne sammenhengen. 1 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet lørdag kl 20:33 Del Skrevet lørdag kl 20:33 Jeg har en Aksjesparekonto i DNB som skal flyttes til Kron. På denne ASK-en har jeg en delkonto (fra gamle Sbanken-dagene) som er tilknyttet VPS. Kron foreslår å flytte evt. delkontoer man ikke vil ha med til nye ASK-er i DNB/Sbanken. Når jeg prøver å gjøre dette i DNB sin nettbank med den aktuelle, VPS-merkede delkontoen, så får jeg en feilmelding. Jeg veit ikke om det er VPS som gir feilmelding, men mistenker jo det. Det er kanskje like enkelt å flytte andre delkontoer over til ny ASK, og la VPS-delkontoen være? Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Ratleto skrev (På 12.4.2024 den 13.46): Det ble Himla på meg. Eneste ulempen jeg fant med dem, var at straksbetaling koster 5,-. Bra rente på innskudd, nettbank, app osv. Hvor fornøyd er du med Himla nå som du har vært kunde en stund? Vurdere å få over til Himla fra Sbanken siden de tilbyr mye det samme, pluss nettbank. Er nettbanken ok forresten? Jeg får helt noia av dnb sin, virker som den er laget for 20 år siden og aldri blitt oppdatert 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden 58 minutes ago, Aldrack said: Hvor fornøyd er du med Himla nå som du har vært kunde en stund? Vurdere å få over til Himla fra Sbanken siden de tilbyr mye det samme, pluss nettbank. Er nettbanken ok forresten? Jeg får helt noia av dnb sin, virker som den er laget for 20 år siden og aldri blitt oppdatert Ja, nettbanken er helt grei. Det eneste jeg synes den mangler, er saldo på konto for hver endring på kontoen. Men det har jeg vel ikke hatt siden Ya-bank (den flotte, gamle versjonen) eller noe. Også savner jeg å få rentene hver måned, men jeg overlever det også. Så jada, Himla anbefales. 1 Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Flott, takk for oppdatering! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå