Gå til innhold

Gode alternativer til Sbanken?

Gjest c29cb...409

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raspeball skrev (På 16.11.2024 den 10:37 PM):

Spennende.

Tenkte å vente til over nyttår, ettersom jeg uansett skal gå i gang med bankbytte da.

Fikk melding for et par dager siden fra Sbanken om at de har registrert melding på at jeg ønsker å flytte.

Mannen med ljåen skrev (På 17.11.2024 den 11:07 AM):

Ønsker vippse andre mennesker, ikke bare bedrifter.

Nå er jeg utenfor mitt fagfelt altså, men teller ikke det som et kontantuttak på en måte? Og er dermed å fraråde på det sterkeste?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (På 16.11.2024 den 10:47 PM):

Hvilke kredittkort støtter Vipps? 

Altså, skikkelig støtter Vipps. Ikke bare at det står at de støtter Vipps, men når du blir kunde viser det seg at det ikke virker likevel pga. noen endringer som Vipps har gjort. Ikano og Trumf virker ikke.

Hva mener du?

Alle kredittkort skal da fungere.

MEN: ønsker du å sende og motta penger litt mer effektivt, så tror jeg du MÅ legge inn en bankkonto i Vipps.

Å hente penger fra ditt kredittkort er både tidkrevende og dyrt for Vipps. Dersom de kan hente penger rett fra kontoen din, uten å måtte gå via et bankkort, så sparer Vipps både tid og penger. 

Å motta penger inn på et kredittkort støttes ikke av Vipps. (Hadde de støttet det, ville det sikkert tatt en god uke før beløpet var godskrevet inne hos kredittkortselskspet. Og det er jo ikke der du ønsker å ha pengene dine, vel?) Debetkort: du må ha et debetkort registrert i Vipps, står det. 

Løsning: legg inn begge deler! Du kan ha en drøss med kort i Vipps, no stress!

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Raspeball skrev (På 16.11.2024 den 10:37 PM):

Spennende.

Tenkte å vente til over nyttår, ettersom jeg uansett skal gå i gang med bankbytte da.

Fikk melding nå i dag om at det er fullført. :)

Nesten alt er blitt gjort om til «kontanter» i Nordnet og jeg skjønner faen ikke hva de driver med. Nordnet tilbyr da akkurat samme fond som Sbanken gjorde.

Endret av Olvis
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Olvis skrev (12 timer siden):

Nesten alt er blitt gjort om til «kontanter» i Nordnet og jeg skjønner faen ikke hva de driver med. Nordnet tilbyr da akkurat samme fond som Sbanken gjorde.

Du kunne jo prøve å sende melding til kundesørvis i sbanken/dnb og nordnet. Det kunne ha vore interessant å få vite kva dei svarar.

Vel og merke er det ikkje alltid ein kjem så langt. Då årsoppgåve over fonda mine ikkje hadde med kostnader/platformhonorar som stod oppført i skattemeldinga hevda Sbanken at den siste årsoppgåva frå dei var rett. Noko korrigert årsoppgåve som stemte med skattemeldinga fekk eg aldri. Rett nok var dette ein bagatell, men eg har EPF, og rekneskapsførar etterlyste årsoppgåve som stemte med skattemeldinga.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Olvis skrev (22 timer siden):

Nå kjenner jeg ikke så godt til Nordnet, men Kron skriver i alle fall eksplisitt i sin FAQ at fond på ASK som flyttes til Kron vil selges og omgjøres til kontanter, og deretter investeres i henhold til den investeringsplanen du har satt opp i "flytteprosessen" du initierer gjennom Kron. De spesifiserer at dette gjelder uansett om du fondene du har også tilbys gjennom Kron.

Om dette er standard løsning eller ikke har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om.

Uansett, takk for oppdatering. Jeg setter pris på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Huffe skrev (2 timer siden):

Tror ikke jeg hadde orket å spre alt av banktjenester rundt omkring.

Jeg holder meg i DNB som jeg har gjort i 20 år.

Dersom du har vært fornøyd med DNB i et par tiår, så nei, da gir det ikke mening å foreta seg noe. Sitt stille i båten, du!

For rene DNB-kunder hadde oppkjøpet av  SBanken tross alt fint lite å si. DNB sine tjenester ble ikke nevneverdig berørt. 

Antar du forstår at folk som hadde kundeforhold i SBanken ser på det litt annerledes? Den banken og de grensesnitt de var kjent med, ble kastet ut. Folk ble presset inn i en fremmed bank. 

Trenger man kun å betale en regning en gang i blant, burde jo kunder flest klare å migrere over. Det er tross alt ikke så vanskelig å bruke DNB sine tjenester (uansett hvilket "skin" de leveres i). Men så var kanskje SBanken-kunder litt mer kravstore enn andre? De har aldri nøyd seg med halvgode løsninger. SBanken har vært i tet på utvikling av nettbank, app og det å fokusere på IT som kritisk kjernevirksomhet. 

Jeg har selv flyttet fond over i Nordnet. Debit bankkort har jeg i praksis sluttet med, og landet tilfeldigvis på Morrow som daglig (kreditt)kort. 

Lønnskonto ble flyttet ut for lenge siden for å få bedre lånebetingelser. Og ... ja ... jeg savner å ha alt på ett og samme sted! 

Kanskje kommer jeg til å samle de fleste finansielle tjenester og instrumenter jeg benytter en vakker dag. Men for meg er det ikke naturlig å velge DNB i så tilfelle. Da vil jeg heller se på en av de andre utfordrerne. 

Jeg tror tross alt at DNB har svært godt av å bli utfordret!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Raspeball skrev (9 timer siden):

Nå kjenner jeg ikke så godt til Nordnet, men Kron skriver i alle fall eksplisitt i sin FAQ at fond på ASK som flyttes til Kron vil selges og omgjøres til kontanter, og deretter investeres i henhold til den investeringsplanen du har satt opp i "flytteprosessen" du initierer gjennom Kron. De spesifiserer at dette gjelder uansett om du fondene du har også tilbys gjennom Kron.

Ja, det har jeg også lest. Men det framstår jo som om midlene er «umiddelbart» tilgjengelig som kontanter på Nordnet nå, så det er rart at de ikke er fryst eller lignende, så jeg ikke kan gjøre to operasjoner på to gang, på en måte. Men jeg skal sjekke det opp senere.

Lenke til kommentar
On 3.12.2024 at 10:45 PM, Olvis said:

Hei!
Sbanken har ofte andre andelsklasser av fondene enn det vi i Nordnet har. Er det en annen andelsklasse så vil fondet bli innløst ved flytt og du vil måtte reinvestere i samme fond(annen andelsklasse) eller et annet fond etter flytt. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Nordnet skrev (På 5.12.2024 den 8:10 AM):

Hei!
Sbanken har ofte andre andelsklasser av fondene enn det vi i Nordnet har. Er det en annen andelsklasse så vil fondet bli innløst ved flytt og du vil måtte reinvestere i samme fond(annen andelsklasse) eller et annet fond etter flytt. 

Jøss, hadde ikke forventet å se dere her. Takk! ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest d13ce...3a0

Ute av sbanken, men beholder kontoen som jeg har hatt siden 2001! Trist avslutning på et langt og trygt forhold, som til slutt ikke var holdbart! 

Gikk over til en lokalbank. 

Fond går til Kron. 

Aksjer går til Nordnet. 

Anonymous poster hash: d13ce...3a0

Lenke til kommentar
Gjest d13ce...3a0 skrev (15 timer siden):

men beholder kontoen

Og vipps så kan DNB stolt fortsatt regne deg med som kunde i Sbanken, og si at de ikke har mistet så mange kunder siden oppkjøpet.

De regner med kunder som fortsatt har konto der, enten det er penger på den eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...