Gå til innhold

Sette o ringer på ps5 nidec vifte?

raym123

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha byttet til en ps5 med disk så fikk jeg denne sentrifuge type lyden i viften. 
Antar at det er nidec vifte problem.

Flere på YouTube mener det å legge o ringer mellom viften og konsollen fjerner mye av lyden, da den vibrerer mot kabinettet og det er en liten slark i den fra fabrikken. 

Kunne tenkt meg å prøvd dette, men dem sier at man må være sikker på at man er jordet, så man ikke gir konsollen statisk elektrisk støt. Hvordan skal jeg være sikker på at det ikke skjer? 

Takker for tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dragonlove skrev (19 minutter siden):

Jordingspunkt i stikkontakt for eksempel.

Så man bare tar en løs skjøteledning som ikke er koblet til veggen å bare tar på jordingspunktet?

Merker at den bråker en del mindre når konsollen ligger, muligens at disse o ringene kan forbedre det

Lenke til kommentar
raym123 skrev (55 minutter siden):

Så man bare tar en løs skjøteledning som ikke er koblet til veggen å bare tar på jordingspunktet?

Merker at den bråker en del mindre når konsollen ligger, muligens at disse o ringene kan forbedre det

Nei om du ser på en jordet stikkontakt så ser du at det er litt metall som stikker ut oppe og nede på kontakten, dette går direkte til jord,  må ikke finne på å sette noe kabler i stikket hvor kontakten er fjernet eller noe.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 time siden):

Nei om du ser på en jordet stikkontakt så ser du at det er litt metall som stikker ut oppe og nede på kontakten, dette går direkte til jord,  må ikke finne på å sette noe kabler i stikket hvor kontakten er fjernet eller noe.

Forsto ikke helt hva du mente, regner med at du mente man bruker en skjøte kontakt som er plugget ut av veggen, for og berøre disse gull tappene når man skal ta i metall inne i konsollen.

Endret av raym123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...