Styrmann Smisk Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 (endret) AMD prosessor, AMD skjermkort. Corsair HX1200i strømforsyning, to stk rambrikker fra G.Skill. Bygd i 2019 og har kjørt stabilt og dønn uten problemer siden. Mens nå de siste par dagene kan jeg boote Modern Warfare, og spiller alt fra 5 til 15 minutter før skjermen blir svart. Høres ut som at den rebooter, men da det ikke kommer noe bilde på skjermen må jeg bruke "svensk-knappen". Hva jeg har gjort: Oppdatert Windows, oppdatert AMD drivere til skjermkort, oppdatert BIOS, og fjernet overklokk på ram. Skjer fortsatt. Eneste jeg spiller for tiden er MW, skal teste om dette skjer med flere spill. Kommer til å oppdatere tråden fortløpende. Endret 27. juni 2021 av Sydvest Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2021 Mistenker PSU, men da den forsøker å reboote er jeg usikker. Har heller ingen bytte psu å prøve med. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2021 Testet Red Dead Redemption. Fungerte i rundt 5 minutter før det blacker ut. Men lyser fortsatt i mus og tastatur, samt at lys og vifter i kabinettet enda surrer. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 Sjekk temperaturer. Stabilitet på RAM osv. Selv XMP/DOCP er ikke alltid stabilt. Oppdater chipset drivere. Står det noe i hendelseslisten (windows event viewer)? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2021 Hva jeg har gjort gjort, volum 2: Satt i gang tilbakestilling av Windows. Har ikke vært gjort siden pc var ny, så har ventet på en unnskyldning til å gjøre det en stund. Blir ikke gjort stort mer enn det i natt. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2021 PantZman skrev (14 minutter siden): Sjekk temperaturer. Hører ikke noe viftesus, så tvilte litt på at den rakk å bli varm nok til å skru seg av. PantZman skrev (15 minutter siden): Stabilitet på RAM osv. Selv XMP/DOCP er ikke alltid stabilt. Overklokk på ram ble fjernet når jeg oppdaterte BIOS. Uansett så hadde jeg inntrykk av at feil på ram ga bluescreen og ikke svart skjerm PantZman skrev (15 minutter siden): Oppdater chipset drivere. Står det noe i hendelseslisten (windows event viewer)? Bare oppdatert det som står i hovedinnlegget. Har ikke sjekket hendelseslogg. Skal se på dette hvis problemet vedvarer i morgen. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2021 Forsøkte reinstallasjon, fungerte ikke. Men virker kanskje som om det er videosignalet som kutter? For nå så forsvant først bildet, så hører jeg Windows kommer med en varslingslyd. Får se i morgen om skjermkort og alt av kabler sitter som det skal, og eventuelt teste et annet skjermkort. Men har dessverre ingen andre psuer å teste med 🙃 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 Sjekk temperaturer! At du ikke hører viftesus trenger ikke bety noe som helst. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 (endret) Hvis svenskeknappen virker så er det ikke noen av beskyttelsene i PSU som kutter ihvertfall, men kan fremdeles være andre feil på den. Sett alt i bios og driverpaneler til defaults, og last ned og installer MSI Afterburner med RivaTuner Statistics Server. Der kan du sette på overlay som viser temperaturer og spenninger mens du spiller. Kan gi noe indikasjon, selv om det ofte er tricky med sånne problemer. Kan også teste med èn minnebrikke om gangen. Ikke fordi det er spesielt mistanke, men det er ihvertfall noe som er enkelt å bekrefte/avkrefte. Endret 28. juni 2021 av MailMan13 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 Sjekk temperatur på CPU under load. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 2 minutes ago, Dassen said: Sjekk temperatur på CPU under load. Og GPU. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 Hvis du har flere RAM brikker, prøv å test med en og en. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 Høres først og fremst ut som et temperatur problem. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2021 Har et identisk sett med minnebrikker som jeg kan bytte til. Og så tror jeg at det ligger et par gamle GeForce 780'er i garasjen. Får selvfølgelig sjekke temperatur før jeg begynner å bytte ut enkelte komponenter. Har lest noen lignende rapporter om skjermkortet jeg har. Mistanken er egentlig flyttet litt over på den, uten at jeg skal fastslå noe enda. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 Vifta burde spinne opp etter 5 minutter, kanskje det er der problemet ligger? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2021 RRhoads skrev (20 minutter siden): Vifta burde spinne opp etter 5 minutter, kanskje det er der problemet ligger? Hvilken vifte? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 Sydvest skrev (1 minutt siden): Hvilken vifte? Siden du ikke hører viftesus, så bør du jo sjekke de viftene som styres av temperatur. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 (endret) Jeg tipper også problemet er for høy temperatur. Sjekk temperaturen ved idle, om den kan være for høy. Og så kjør opp ett spill i windowed mode, mens du følger med på hvordan temperaturen utvikler seg. Mye støv i kabinettet? Endret 28. juni 2021 av Kron Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2021 RRhoads skrev (2 timer siden): Siden du ikke hører viftesus, så bør du jo sjekke de viftene som styres av temperatur. Aaah, my bad. Viftene går, men de rekker ikke å jazze seg opp noe særlig siden pcen skrur seg av etter kort tid =) Kron skrev (2 timer siden): Jeg tipper også problemet er for høy temperatur. Sjekk temperaturen ved idle, om den kan være for høy. Og så kjør opp ett spill i windowed mode, mens du følger med på hvordan temperaturen utvikler seg. Mye støv i kabinettet? Skal sjekke dette nå! Er noe støv i kabinettet, men ser ikke ut som et askebeger. Lenke til kommentar
Undified Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 Opplevde det samme med en gammel AMD rx 580. Byttet termiske puter og termisk pasta. Dønn stabil og -40c temps. Ellers ville jeg rengjort ram og ramslots. Har fikset lignende problemer bare ved å sette RAMen skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå