SheldonC Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) Når du var ferdig med utdanningen, hvor lang tid og hvor mange søknader tok det før du fikk relevant jobb? Tenker da etter høgskole-/universitetsutdanning, og innen hvilket yrke? Endret 26. juni 2021 av SheldonC Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 1 uke.... Kokk med fagbrev. (2006) 1 uke.... Helsefagarbeider med fagbrev. (2014) Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 Tok ca. en mnd fra jeg fikk master i rettsvitenskap til jeg ble ansatt. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 To uker. Dette var tiden mellom siste eksamen (øk.ad. med regnskapsprofilering) og mitt 'ja' til et jobbtilbud etter gjennomført intervju. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Dei to store faktorane som speler inn her er korleis arbeidsmarkedet ser ut for den aktuelle utdanninga, og ikkje minst kva stilling du søker på. Det er mykje som kan være relevant jobb sjølv om det ikkje er draumejobben. Og sjølv om det ikkje alltid er arbeidssøkaren sin feil at det er eit vanskeleg arbeidsmarked, så er det ikkje heilt uvanleg at delar av problemet som slit med å finne jobb er at ein søker på jobbar som ein ikkje er skikkelig kvalifisert for som nyutdanna. Det er desverre ein del som sitt med inntrykk av at dei skal rett inn på leiarnivå etter fullført bachelor. Lenke til kommentar
nyansattnr5 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 (endret) Gikk indøk. Første faste stillingen kom 22 måneder før studiene endte. Jeg sa opp den jobben 8 måneder før studiene endte og tok en ny jobb med 275k mer i lønn. Endret 30. juni 2021 av nyansattnr5 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 (endret) Jeg sikret meg jobben før jeg var ferdig med siste året i utdannelsen. Endret 30. juni 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå