NurseT Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Hei. Jeg ble operert i buken for kort stund. Jeg opererte magesekken. Man bruker stifter for å feste slimhinnen. Det viser seg at disse stiftene har utløst tre indre blødninger, som resulterte i reoperasjon samme dag og 2,5 dag på intensiven. Jeg hadde 2 liter blod i buken og med pågående blødning, så ble jeg reoperert i grevens tid. jeg syns dette mildt sagt er ugreit og at jeg kunne ha mistet livet pga fabrikkfeil. hvordan går jeg frem på best mulig måte for å rette søksmål mot firmaet? Beklager klønete innlegg, har ikke helt kommet meg etter operasjonen og sjokket enda. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Mer logisk at du retter krav mot de som opererte deg. Lenke til kommentar
NurseT Skrevet 26. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2021 Hvorfor det? De satt stiftene som de skulle.. jeg kunne ha saksøkt dem for å ikke ha sendt meg på offentlig sykehus før det hadde gått 10 timer post-op hvor jeg hele tiden hadde vært veldig dårlig. Opererte privat. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 NurseT skrev (8 timer siden): hvordan går jeg frem på best mulig måte for å rette søksmål mot firmaet? Via en advokat, hvis du er ute etter hevn eller erstatning for "tort og svie". Hvis du bare er ute etter økonomisk dekning fordi du har hatt, eller kommer til få et økonomisk tap grunnet en årsakssammenheng mellom tapet og svikt i behandlingen der beløpet overstiger kr. 10.000,-, da henvender du deg til Norsk pasientskadeerstatning. Hvis beløpet er mindre, retter du krevet direkte til de som utførte behandlingen. Du kan får gratis juridisk bistand på dette området fra pasient- og brukerombudet i ditt fylke. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå