Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Drikke alkohol dårlig form

Anbefalte innlegg

Plutselig i dag (i går, siden klokken er over 00:00) fikk jeg plutselig sår hals når jeg svelger. Jeg er også litt ør i hodet og mer varm enn vanlig. Jeg var ute om kvelden i regn og kaldt vær for noen dager siden så det kan hende det er derfor jeg føler meg dårlig. Jeg skal egentlig på fest i morgen og jeg har gledet meg i en hel uke. Jeg prøver å drikke te og mye vann og skal legge meg snart for å få en god natts søvn. Tror dere at det går bra at jeg drar på festen i morgen hvis jeg ikke er verre enn i dag eller har blitt bedre? Det er foresten null corona her jeg bor. Hvis det er en forkjølelse, kan det da bli verre hvis jeg drikker alkohol? Jeg vil virkelig dra i morgen…

Endret av Anonymjente123321
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en myte at man blir syk av å fryse, men det er blant annet bevist at du kan bli mer mottakelig for infeksjon om du fryser på føttene.

Hvis det er forkjølelse er vel det mest ansvarfulle å holde seg hjemme, spesielt i disse tider.

Endret av ^fmj
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er god sjans for at du har blitt forkjøla. Då er det ansvarlege å holde seg heime, ikkje fordi det er eit stort problem i seg sjølv at du smitter andre, men fordi andre som blir smitta vil tru at dei har korona og derfor gjennomgå karantene og testing unødig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

I disse tider bør du absolutt ikke dra ut på noen fest med forkjølelses symtom nei, dessverre, uansett hvor kjipt det er. Ta deg en avslappet helg og bestill deg en koronatest over helgen om du ikke blir bedre :)

God bedring!

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...