Roald! Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Nå har eg hatt Radeon kortet mitt ganske lenge men har ennå ikkje fått farger på tv en med tv ut. Eg har prøvd med s-video kabel og har nå funnet ut at tv en mest sannsynlig ikkje støtter s-video Eg fekk også med ein composite kabel men korleis skal eg koble denne til pc en? I boka til skjermkortet viser det en tegning og der har dei ein composite inngang på kortet og plugger den i der... det har ikkje eg.... Eg fekk og med ein liten kabel på ca 15-20 cm som er gul i eine enden og svart i den andre enden... det ser ut til at composite kabel passer i den gule, men den svarte har eg ikkje peiling på... Den er ikkje lik inngangen på skjermkortet.. Kva skal eg gjere for å få farger ??? Takker for svar Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Ingen som har peiling på dette eller?? Over halvparten har jo Radeon kort her tipper eg! Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det er nok mer eller mindre en kabel feil. Kjøp deg en sammensatt Svideo ut som går rett til scart. Kjør instilingen i PAL-B Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Det du skal gjøre er å sette den kabelen som er ca 20cm lang inn i der det er plass til den på kortet. Det skal være en utgang for det. Så etter at du har gjort det, tar du den vanlige composite kabelen (den gule) og plugger den in i den lille kabelen. Den lille kabelen har altså en hun og en hann. Hannen inni kortet og composite (den gule) inn i hunnen. Så tar du andre enden av compositien og kobler inn i TVen. For å få lyd må du gjøre noe annet. Er litt utafår\trøtt nå så jeg sparer meg strevet. Hvis du ikke finner ut av lyden selv, send meg en PM (personlig melding). Endret 7. januar 2004 av StianGH Lenke til kommentar
alexio Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg ordnet det på mitt gamle kort (gf2ti420) ved å endre innstillingen til PAL-B, da den stod på noe annet Får forøvrig ikke til TV-ut på dette kortet (GF 4 ti 4800) --alexio Lenke til kommentar
Pseudork Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det er nok mer eller mindre en kabel feil.Kjøp deg en sammensatt Svideo ut som går rett til scart. Kjør instilingen i PAL-B Har samme problem: bare sort-hvit på TV. Har gått gjennom alle pal og ntsc(eller hva det var) alternativene, og har Svideo til scart kabel fra Clas Ohlson. Skjermkortet er integrert i den bærbare Toshiban min. Noen som har noen råd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå