Mariiiiiius Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Passat 2002 3b6 1,6 alz Hei jeg har nettopp tatt ut egr ventilen for å rengjøre denne, da bilen drar dårlig og kveles på tomgang og feilkoder tilsier at denne sliter. Etter å ha rengjort denne litt, blåser jeg inn i hullet til vakumslangen og det går "rett" gjennom, forsåvidt når jeg suger også fikk litt dritt i kjeften men det er jo viktig en gang i mellom. Tyder dette på at ventilen er ødelagt? Og eventuelt hva jeg kan gjøre for en halveis løsning jeg kunne gjort for å komme meg over fjellet. 🙂🙂🙂 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Hadde samme symptomer på en passat 98 og da var problemet hull i vakumslange. Lenke til kommentar
Mariiiiiius Skrevet 25. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2021 oddeh skrev (2 minutter siden): Hadde samme symptomer på en passat 98 og da var problemet hull i vakumslange. Okey, men gir det mening at jeg kan blåse inn i vakumslangehullet til egr ventilen og det går rett ut på siden hvor eksosen kommer inn? Lenke til kommentar
Espen-K Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 Om du suger der vacumslangen skal sitte så skal det være motstand der, dersom det ikke er det vil jeg nok kalle denne ventilen defekt. Er ikke sikker på om du bare kan blende denne på en 1.6motor i en 2002 modell eller om dette vil gi ny feilkode. Du kan alltids prøve å blende denne så det ikke går eksos igjennom, så må du også blende vacumslangen så den ikke suger luft der hele tiden (og ikke klarer å opprettholde vacum til resten av motoren) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå