Rene87 Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Jeg har en vw t5 2006 som jeg ikke får gang i. Kjøpte ny starter på nett billig, men denne startet bare 1gang, så begynte den å "spinne" Jeg måtte ta av spolen på batteriet for å få den til å stoppe. Demonterte denne, sendte den i retur, kjøpte ny til 3500 bosch. Denne er det ikke liv i. samme som den første. Bilen fungerer om jeg renner den igang. Noen her som kan hjelpe ? Jeg har forsåvidt gått over kabler, sjekket releene. Eneste er denne lille "sukkerbiten" som skal på selve starteren er ikke helt gydd. men det skal være kontakt. Noen som vet hva (oppgave) denne har forresten ? Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Det er såvidt jeg vet en solenoid som skal legge inn hovedstrømmen til starteren+innslag. For å sjekke om du har periodisk feil på styrestrømmen kan du sette biln i fri og laske mellom hovedpluss på startmotoren til styrestrømspluss på solenoiden og se om den går da. Men første bud før du gjør det vil være å måle om du har en fungerende hovedstrøm til starteren, kan jo teoretisk sett være feil på hovedpluss også selv om det er styrestrømmen som bruker å kødde mest. Kan også komme mye dritt på isolator til hovedplussen som gir delvis overslag og for stort spenningsfall men da vil du som regel også være plaget med at batteriet tapper seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå