objorkum Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg har endelig fått til sensors, eller det vil si, nesten. Jeg modprober alt jeg skal, når jeg kjører modprobe w83781d begynner PC-høytaleren med en pipelyd. w83781d er den som måler temperatur og viftehastighet... Når jeg kjører "sensors" (fortsatt med pipelyden) så får jeg opp temperatur og alt ting, så det funker. I tillegg står det noe som beep_alarm_enabled eller noe sånt. Noen som aner hvordan jeg får vekk dette? Noe med at noe overstiger maks-angitt temperatur ellerns så kommer alarmen? Litt rart den kommer på modprobe... Hvordan un-modprob-er man forresten? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hvordan un-modprob-er man forresten? rmmod(8) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Takk, men pipelyden forsvant ikke selv om jeg gjorde det der. Slit å måtte reboote hver gang jeg tester sensorene... Noen løsninger? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Uhm... Koble fra høytaleren? Sjekke /proc for info, evt. /sys Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Hehe jeg vurderte å koble fra PC-høytaleren. Jeg har funnet ut at grunnen til at det piper trolig er at noen av Volt'ene er høyere enn "alarm-grensa". Problemet er at når jeg endrer grensa i sensors.conf under rett chip, er det ingen forandring. Jeg kjører sensors -s så sensors og ingen endringer er skjedd. Samme om jeg rebooter. Jeg har til og med sletta alt innholdet i sensors.conf og prøvd å kjørt det, og det funker jo like bra utenom at sensors -s funker ikke. Jeg er sikker på at jeg endrer under rett chip i sensors.conf, men det virker liksom som om sensors ikke får det med seg (har prøvd sensors -c /etc/sensors.conf så den i alle fall sjekker rett fil). Jeg får opp temperaturene i alle program osv, men denne ###### pipinga! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå