akelbo Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Lokker med auto-HDR, raskere lastetider og enklere tilgang på spill. Microsoft lover mer fokus på spill i Windows 11 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 TPM Chip ver 2.0 kravet stopper meg for nå. Håper de omgjør den avgjørelsen... 1 Lenke til kommentar
bat-fan Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Jeg hører ikke "PS5 SSD vil revolusjonere gaming" fra Sony ponniene lenger. Lenge Leve PC master race! 1 Lenke til kommentar
VNNI Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Alt av "gaming" alternativer i windows kastrerer jo bare ytelse. Er go-to å nærmest disable'e alt de har å by på, blir dette et unntak? Man kan bare håpe... 2 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 (endret) VNNI skrev (13 minutter siden): Alt av "gaming" alternativer i windows kastrerer jo bare ytelse. Er go-to å nærmest disable'e alt de har å by på, blir dette et unntak? Man kan bare håpe... Jeg ser så absolutt ironien i Microsoft's utsagn her. Er riktignok et gammelt spill nå, men en del av feilsøkingen til League of Legends inkluderer å deaktivere Xbox game bar. Ingen grunn til å tro at de er i stand til å klare bedre nå, eller introdusere nye feil. En faktisk optimalisering er vel noe M$ aldri har giddet å gjort - de bare lager noe nytt i stedet, og starter på nytt med alle bugs og sikkerhetsfeil og kaller det fremskritt. ----- Jeg kjenner ikke noe til TPM chip v2, men vi har massevis av Lenovo laptop'er på jobben hvor flere (maskiner) har klaget pga. denne sikkerhetsbrikken og nektet å starte. Maskinsikkerhet høres bra ut på papiret, og jeg forstår sikkerhetsaspektet og det potensielle behovet for noe slikt i bedrifter, men jeg ser ikke at noe slikt skulle være nødvendig på privatmaskiner. Endret 25. juni 2021 av PaladinNO Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 (endret) bat-fan skrev (32 minutter siden): Jeg hører ikke "PS5 SSD vil revolusjonere gaming" fra Sony ponniene lenger. Lenge Leve PC master race! Ganske ironisk, når Sony gjorde akkurat det. Både Nvidia, AMD, og no Microsoft, prøver sine egne løysinger, dog er det kun software løysinger, for å maksimere bandbredde. Ein slags "bypass" for å flytte arbeidsmengda fra CPU til GPU. Dessuten må spel være programmert for å støtte dette. Nåke PC spel ikkje gjer endå. PS5 spel derimot..... Endret 25. juni 2021 av Pallehysa 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Enig, hver gang jeg skal spille spill som, hva skal man si, ikke er fantastisk god på ytelse, går nesten alltid guider ut på å deaktivere alt av windows relaterte gaming saker. 2 Lenke til kommentar
bat-fan Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Pallehysa skrev (4 timer siden): Ganske ironisk, når Sony gjorde akkurat det. Både Nvidia, AMD, og no Microsoft, prøver sine egne løysinger, dog er det kun software løysinger, for å maksimere bandbredde. Ein slags "bypass" for å flytte arbeidsmengda fra CPU til GPU. Dessuten må spel være programmert for å støtte dette. Nåke PC spel ikkje gjer endå. PS5 spel derimot..... Hva er det din elskede PS5 kan som ikke har vært mulig i flere år på PC? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 bat-fan skrev (16 minutter siden): Hva er det din elskede PS5 kan som ikke har vært mulig i flere år på PC? Det er først nå Windows får støtte for at GPU kan lese data rett fra CPU. Dette gir kortere lastetider (og andre fordeler), siden dataene ikke må via fortregende komponenter. 3 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 bubba477 skrev (6 timer siden): TPM Chip ver 2.0 kravet stopper meg for nå. Håper de omgjør den avgjørelsen... Kan være du har TPM 2.0 bare at den ikke er slått på. Mer info her: TPM 2.0, Windows 11 PC health check, and the potential messy upgrade | TechRadar Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 bat-fan skrev (6 timer siden): Jeg hører ikke "PS5 SSD vil revolusjonere gaming" fra Sony ponniene lenger. Lenge Leve PC master race! Og akkurat der fikk vi bekreftet alderen din.... 5 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 1 hour ago, Håvard said: Det er først nå Windows får støtte for at GPU kan lese data rett fra CPU. Dette gir kortere lastetider (og andre fordeler), siden dataene ikke må via fortregende komponenter. Men det er jo avhengig av hardware implementasjon? Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 bat-fan skrev (1 time siden): Hva er det din elskede PS5 kan som ikke har vært mulig i flere år på PC? Kva tror du artikkelen handlet om? Kva er det Microsoft har annonsert som har vært mulig i fleire år på PC? 1 Lenke til kommentar
bat-fan Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Ghost pirate LeChuck skrev (29 minutter siden): Og akkurat der fikk vi bekreftet alderen din.... Du har jo vært ganske klar på å være en konsoll peasant så litt salt må jeg regne med. 2 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Fleste nye hovedkort har dette. Må bare endre fra Discrete TPM til Firmware TPM så er du good to go Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Svada.. kanskje 2% forbedring men ingen praktisk betydning. Dem sier alltid at det er noe forbedring men ingenting som merkes. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 del_diablo skrev (16 timer siden): Men det er jo avhengig av hardware implementasjon? Jepp. Men først nå det har vært støtte for det i et operativsystem til pc. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 1 hour ago, Håvard said: Jepp. Men først nå det har vært støtte for det i et operativsystem til pc. ? SSDen må støtte det Hovedkortet må støtte det Og skjermkortet må støtte det. Så kan windows has en implementasjon, selv om vi bare får en backport av hva de bruker til Xboxen Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Jeg lurer på hvor mye DirectStorage egentlig vil ha å si i praksis for PC, i overskuelig fremtid ihvertfall. En rask SSD og I/O løsning er viktigere for de nye konsollene mtp den lave økningen av minnemengde, 2x fra PS4 kontra 16x fra PS3 til PS4. Mye minne vil ikke veie helt opp mtp situasjoner der man trenger å bytte ut mye data i minnet veldig raskt og ofte, men jeg kan ikke helt se for meg at det vil bli så mange spill med spillmekanikker som krever dette, ihvertfall som ikke kan skjules med litt lengre overgangs sekvenser eller andre teknikker som f.eks å bruke DOF bluring i noen få sekunder for å skjule ting som blir lastet inn på avstand (som kan passe inn med at man er litt omtåket fra å ha nettopp hoppet igjennom en portal eller lignende). Selv uten DirectStorage er det ikke som at forskjellen med å gå fra å jobbe innenfor begrensningene til HDD til nvme SSD ikke er stor. Med tanke på at DirectStorage på PC vil kreve Windows 11 og DX12 Ultimate skjermkort (RDNA2 og GeForce 30 serien) så vil det iallefall ta lang tid før spill vil begynne å kreve dette. Alex Battaglia fra Digital Foundry skriver forresten dette om UE5 og UE5 demoen på PS5 fra i fjor: Sitat I honestly have no idea anymore why people think UE5 or last year's Demo is only possible on really high IO nvme found in the Ps5. All the reasonable evidence about the purpose of virtual texturing or geometry says is works fine elsewhere and Brian Karis very purposefully went on a debunking Tour of it all on PC. It is a muliplatform engine for - it was just a marketing Stunt to Show it off on PS5 first vs. Any other highly capable Hardware. 1 1 Lenke til kommentar
Oly Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 On 6/25/2021 at 10:01 AM, bubba477 said: TPM Chip ver 2.0 kravet stopper meg for nå. Håper de omgjør den avgjørelsen... Samme her. Jeg har et par kraftige PCer fra 2014 som kjører alt av moderne spill, og Windows 11 kan nå gjøre alle stasjonære PCene mine utdaterte. Jeg ser logikken med økt sikkerhet osv som Microsoft argumenterer med som hovedgrunn for dette kravet, men likt som med mobilverden så kan det bli mye bruk og kast pga applikasjoner som ikke lenger lar seg oppdatere pga alderen på maskinvaren. Noe sier meg at i tillegg til UI-endringene i Windows 11, så kan kravet om TPM 2.0 muligens også være en av hovedgrunnene til at de nå går fra Windows 10 til 11. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå