enemigo Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Har RH9 på bærbar'en. Det fungerer greit nok, men jeg skulle gjerne hatt en versjon med kjerne som støtter ACPI. Har lagt inne en test-kjerne i nåværende installasjon, men det fungerer ikke helt. Jeg hadde håpt at neste utgave av RH skulle løse dette strømstyrings problemet, men det ble plutselig litt dumt å vente på neste RH versjon. Noen andre enkle, nye distroer som støtter strømspar/styring på Pentium-mobile prosessoren (centrino)? Knut Lenke til kommentar
sim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Har vel mer med kernelen å gjøre enn med selve distroen ? Jeg har desverre ingen erfaring med bærbare PC-er og Linux :/. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Joda, kjerna er vel avgjørende. Men en ny distro har forhåpentligvis en nyere kjerne. K Lenke til kommentar
sim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Du har jo mulighet for å kompilere ny kjerne til den distroen du kjører. Besøk www.kernel.org. Ellers er vel fedora en ny og rimelig bra distro, iallefall etter det jeg har hørt. Har ikke testa den. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Har kompilert ny kjerne, husker ikke hvilken versjon i farta 4-25 elns. Men jeg sliter litt med den. Hadde passa meg fint om det fantes en distro med riktig kjerne slik at alt funka etter install! Vurderer Fedora ja. Men jeg gidder ikke bytte uten at jeg finner en distro med kjerne som støtter ACPI. K Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Du trenger ikke vente på neste Red Hat-versjon hvis du har Red Hat 9, ettersom den allerede er ute, dog under et annet navn: Fedora. Det går smertefritt å oppgradere en Red Hat 9 til Fedora. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Hvordan er ACPI støtte i fedora? K Lenke til kommentar
foolish Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Fedora støtter acpi, har ikke testet dette selv, men acpi er med kernelen som kommer med. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Da var Fedora lagt inn! Funker bra så langt. Sleit litt med acpi, fant til slutt ut at alt jeg behøvde var å skrive acpi=on i grub.conf. Så nå har jeg anledning til å skru av maskina før den går tom for strøm!! K Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hadde du ikke batterimåler? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Fikk aldri opp den med de forrige kjernene, bios'en i dell-maskina støtta ikke apm heller. K Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 jøss... Var ikke noe prob på min Compaq... kansje jeg skal skru på acpi jeg også, så får jeg to stk volumknapper til å virke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå