Gå til innhold

Lasta ned alle oppgraderingene fra Windows Update

Anbefalte innlegg

Hei.

Tittelen sier det meste. Har Windows XP Pro. Jeg laste ned alle opprraderingene fra Windows Update, resultatet ble veldig treig maskin.

Noen av dere som vet hvorfor. Jeg tipper på at det har noe med noe av oppdateringene. Kansje noen av dere andre her på forumet vet hvilken oppdatering jeg må slette.

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge noen sider er det skjedd noe med alle på internett for tiden. Det er vist et eller annet med SSL-sertifikatet som er gått ut eller noe..

Les om det hos Neowin.net (englesk)

Resultatet er at høyreklikking i explorer henger seg i noen sekunder og word og exel starter svært sent. Også Norton Antivirus kan føre til treghet.

Lenke til kommentar

Installerte selv SP1a på XP Pro nylig, for å få USB2.0 støtte. Resultat: veldig dårlig! :devil:

Oppstart tok en evighet (Norton 2003 tok en evighet å laste), i tillegg krasja explorern hele tida da jeg prøvde å slette kataloger (veeldig irriterende). Ok, enkelt nok! Da tar vi bare å avinstallerer SP1a, så funker nok Windows som vanlig igjen! Neida, ikke safe mode funka en gang! Takk og pris for driveimage sier nå jeg. Blir nok fortsatt treg lesing av minnekort på USB1.1 for meg ja. :p

Lenke til kommentar

Problemet med SP1 rammer 1 av 100 maskiner, eller færre, og fører/førte til at enkelte programmer, særlig Office, startet vanvittig tregt. Fiks ligger hos Microsoft, pluss fiks for å rette evt problemer (Outlook liker ikke denne fiksen, bl.a...) som måtte følge av fiksen. Men dette var mer utbredt i fjor, da, hørt lite om dette problemet i vinter. Alle mine SP1-oppgraderinger har i alle fall gått problemfritt.

I dette tilfellet tror jeg derfor mer på TCis forklaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...