chrisege Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei. Tittelen sier det meste. Har Windows XP Pro. Jeg laste ned alle opprraderingene fra Windows Update, resultatet ble veldig treig maskin. Noen av dere som vet hvorfor. Jeg tipper på at det har noe med noe av oppdateringene. Kansje noen av dere andre her på forumet vet hvilken oppdatering jeg må slette. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 det samme skjedde med meg! Please help! Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Kjører Windowsupdate en gang i uka og har alle tilgjengelig oppdateringer til XP pro på min maskin - ingen treghet her. (Men det hjalp vel ikke så mye) Lenke til kommentar
walestr Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei samme skjedde meg.. Jeg kjørte bare en scandisk og defrag og alt ble bra. Tror mulig det har kommet litt mye på en gang og stokka seg litt i instaleringa. Roger Lenke til kommentar
stine__ Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvis du lastet ned SP1, så kan det være problemet. Jeg leste om det for en stund siden, men husker ikke hvor Fant denne siden nå, http://www.computerworld.com/securitytopic...1,79841,00.html men om du søker litt på Google, så finner du kanskje noe bedre. Jeg pleier å legge til ordet "faq" når jeg søker etter sånne problemer. Da får du mange fine treff Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 I følge noen sider er det skjedd noe med alle på internett for tiden. Det er vist et eller annet med SSL-sertifikatet som er gått ut eller noe.. Les om det hos Neowin.net (englesk) Resultatet er at høyreklikking i explorer henger seg i noen sekunder og word og exel starter svært sent. Også Norton Antivirus kan føre til treghet. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Installerte selv SP1a på XP Pro nylig, for å få USB2.0 støtte. Resultat: veldig dårlig! Oppstart tok en evighet (Norton 2003 tok en evighet å laste), i tillegg krasja explorern hele tida da jeg prøvde å slette kataloger (veeldig irriterende). Ok, enkelt nok! Da tar vi bare å avinstallerer SP1a, så funker nok Windows som vanlig igjen! Neida, ikke safe mode funka en gang! Takk og pris for driveimage sier nå jeg. Blir nok fortsatt treg lesing av minnekort på USB1.1 for meg ja. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Problemet med SP1 rammer 1 av 100 maskiner, eller færre, og fører/førte til at enkelte programmer, særlig Office, startet vanvittig tregt. Fiks ligger hos Microsoft, pluss fiks for å rette evt problemer (Outlook liker ikke denne fiksen, bl.a...) som måtte følge av fiksen. Men dette var mer utbredt i fjor, da, hørt lite om dette problemet i vinter. Alle mine SP1-oppgraderinger har i alle fall gått problemfritt. I dette tilfellet tror jeg derfor mer på TCis forklaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå