Hobby mek Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 Hei. Ny her:) Har en for mondeo mk3 2001 modell med 1,8L bensinmotor. Bilen døde under kjøring og når jeg vrir om på nøkkelen så går ikke starteren rundt, forsøkt å dytte den igang uten noe lykke. Forsøkt å lese ut feilkoder med uoriginal leser, men for ikke kontakt med PCM. Forsøkt å lese ut feilkoder med original leser og den for heller ikke kontakt med PCM. Kontrollert sikringer og regler i motorrom - ok Kontrollert jord mellom batt og karosseri, også mellom karosseri og motor - ok Kan PCM modul gå blank under kjøring? Noen som har noe forsalg til neste steg? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 Det kan godt være at motorstyreenheten har vandret ja, selv om det er sjelden det skjer. Går ut fra atdet er strøm på bilen da. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 Lokaliser PCM og sjekk kabelen og kontaktene nøye for korrosjon. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. juni 2021 Del Skrevet 24. juni 2021 Ligger pcm / ecm I instrumentpanelet? Uansett, Få sjekket kabel kontakt og sjekk for løse loddinger på print. Ford er plaget med dette. Lenke til kommentar
Hobby mek Skrevet 30. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2021 Pcm sitter i motorrom på denne. Kontrollert stikk og kan ikke se noe tegn til irr, målt på stikk til pcm for strøm på de 3 pinne som skal ha det og jord på 3 som skal ha det. Men ingen kontakt med pcm når jeg prøver å koble til original obd leser😔 Begynner nesten å lure om jeg må prøve med ny/brukt pcm🤔 eller noen som har noe tips? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. juli 2021 Del Skrevet 2. juli 2021 Jeg mistenker bakstykket til tenningslåsen, den elektriske delen. https://www.euspares.co.uk/parts-catalog/ignition-switch-15014/ford/mondeo/mondeo-iii-estate-bwy/15485-1-8-16v Prøv å lirk litt på nøkkel og spam-start. Slå litt på rattstammen og dekslene rundt osv. Disse Fordene kan også kødde greit med startsperra, men da pleier man å få kontakt med diagnoseutstyr. Er det en lampe som blinker rødt på dashbordet, hva skjer med den når du skrur på tenning? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. juli 2021 Del Skrevet 2. juli 2021 (endret) Hobby mek skrev (På 1.7.2021 den 0.09): Pcm sitter i motorrom på denne. Hva er delenummeret på den(pcm)? Endret 2. juli 2021 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå