Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Olabil med elektrisk motor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det kommer litt ann på om man vil kjøre på vei eller ikke. Hvis man ikke skal ha den på vei men på lukket bane så er vel mulighetene noen flere. Har sett slik en sak som jeg ikke husker navnet på ikke en "gocart" men tilsvarende for terrengkjøring, hva det nå heter. Man kan få kjøpt ferdige kitt, enten "alt sammen" eller bare motor og drivverk, slik at man bygger resten selv.

Lenke til kommentar

Mulig dette avsnittet i Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften) Kap. 2. Definisjoner§ 2-5.Andre definisjoner av kjøretøy, 12. Sykkel kan hjelpe deg 🤔

Sitat

Som sykkel regnes også elektrisk drevet kjøretøy for transport av én person, som har en maksimal konstruktiv hastighet på 20 km/t, veier maksimalt 70 kg inklusive batteri og ikke er bredere enn 85 cm eller lengre enn 120 cm. Kjøretøy uten selvbalanserende teknologi tillates ikke å ha sitteinnretning. Kjøretøy som nevnt i dette ledd anses ikke som motorvogn etter vegtrafikkloven § 2.

-men 120 cm lengde blir smått, da 😆

Lenke til kommentar

Olabil som er 140 lang, det blir alt for farlig.

Hvis man er 16 År, da kan man heller kjøre en traktor på 25 Tonn. Det er mye tryggere. (Tror det er det som reglene sier.)

Hvis du er over 21 år så kan du vel kjøre traktor tyngre enn 25 tonn. 

Da bør man vel kunne ta med ola bilen på lasteplanet, uten at det skjer noe ulovlig.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Er nok ikke råd til noen traktor her desverre. Men jeg driver å ser på å kanskje bygge den ut av en handlevogn eller noe. Takker for hjelpen, så får jeg nok heller prøve å unngå at lovens lange arm kommer innom gården uanmeldt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...