power Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg fikk et spørsmål av lærern min i dag som jeg ikke kunne svare på.. Derfor søker jeg visdom blant dere.. Hvorfor heter Tux, Tux.. Og ikke.. Finn f.eks? Lenke til kommentar
Stim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 tux, tuxedo Pingviner ser ut som at de har kjole og hvitt (aka tuxedo) Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Første treffet på første søket på google gav er rimelig bra svar: http://www.sjbaker.org/tux/#whyTux jeg synes ikke forumet her er en like bra søkemaskin som google - men hver sin smak Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det er koseligere å ha en diskusjon enn å lese en stiv side funnet på google.... Lenke til kommentar
sim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Denne siden er ikke mye stiv, den har grønn fin bakgrunn, til og med gullfarget tekst er det :o. *lese om tux* Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Re: Let's name the penguin! (was: Re: Linux 2.0 really _is_ released..) James Hughes ([email protected]) Mon, 10 Jun 1996 20:25:52 -0400 (T)orvolds (U)ni(X) --> TUX! ...well, that kindof provides an explanation for the name - although the tuxedo connection has to be the reason behind such a tortured (and technically incorrect) acronym. There were a few other 'in-joke' names, then the thread fizzled out and the name "Tux" has stuck. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå