Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

pengespill på kreditt mm. høst 2020. banklagenemnda

Ronald777

Anbefalte innlegg

Hei, 
Ble desverre "spillegal" høsten 2020 tror det var ca 100000 som ble spilt via kredittkort via såkalte paysafe kort som kunne bli kjøpt butikken og betalt på kreditt fra norske kredittkort og noen hundre tusen som ble overført via norske bankontoer til neteller og skrill.
Alt er tilbakebetalt nå og har ingen gjeld. 
Men spesielt i lys av denne: https://www.finansnorge.no/aktuelt/nyheter/2020/06/endringer-i-forskrift-om-spillbetalingsformidling/ så lurte jeg på om det har noe for seg å klage inn bankene og/eller kredittkortselskapene til bankklagenemnda? Er det noe jeg bør skrive i en slik klage bortsett fra å legg ved dokumentasjon fra de forskjellige pengeformidlingstjenstene og spillselskapet.
Har allerede annlagt sak mot spillselskapet (betfair.com) i IBAS, og regner med å fullføre klagen både at de ikke tok hensyn til min spillegalskap og samt at de gjorde noen feil i "settlements", men det er uansett ikke relevant her da jeg får hjelp til dette av noen andre.

Det medfører noe arbeid å skrive klagen. Tenkte å skrive den selv, men hvis ikke jeg kan nå frem med noe er det kanskje ikke så mye poeng. En annen ting jeg lurer på er om kredittkortselskapene kan avslutte kundeforholdet når jeg skriver klagen. Har noen gode kredittkort med fine bonuser som jeg ønsker å beholde så det er også noe som gjør at jeg vegrer meg til å klage til bankklagenemnda. Et vedtak i bankklagenemnda er vel ikke bindende og tror neppe jeg vil ta sjansen på en rettsak med de saksomkostninger som kan forløpe. Det er vel kanskje ikke andre steder enn bankkagenemnda man kan klage heller..
En grunn til å klage er å prøve å holde bankene ansvarlig for at de brøt loven vedr. linken ovenfor, men hadde mest håpet på å kanskje kunne overtale de til en liten erstatning hvis jeg vinner frem i nemnda, men det er vel helt usansynlig eller?

Endret av Ronald777
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok lite å tape på å klage (sjølv om muligheita for at banken avslutter kundeforholdet med deg sjølvsagt er tilstades).

Du har nok likevel lite å hente når du har betalt ned lånet. Banken skal ikkje formidle betaling til spel og dei skal heller ikkje kreve inn gjeld, men eg tviler på at du vil vinne fram med ein klage som fører til at du får tilbakebetalt det lånet du alt har betalt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...