Lindsay Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 Har fått rengjort EGR ventil uten å ha plukket den fra hverandre med skum/spray så jeg tror ikke det er dette som nå er problemet (Motor Lampe) Lest ut feilkode Leser på skruvat.no og beskrivelsen passer til det jeg opplever. Ved kald motor fungerer bilen helt OK men når den blir varm begynner varsellampe for gløding å blinke og opplever da disse symptomene Bilen er en VW Touran 2013-2014 og diesel og regner med det er like enkelt å bytte denne selv som i youtube klippet her Når bør du bytte lambdasonde? Vanligvis holder en lambdasonde omtrent 150 000 km. Den kan likevel av ulike årsaker trenge å byttes ut tidligere. Når lambdasonden tar skade, er det ofte på grunn av påvirkning fra motoren eller på grunn av lekkasje fra avgass-systemet. Tegn på at lambdasonden kan ha sluttet å fungere som den skal er for eksempel: Uvanlig høyt drivstofforbruk Lav motoreffekt ved akselerasjon Motorvarslingslampen skrur seg på i instrumentpanelet Du kjenner små rykk i bilen når den akselererer Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 Du må ha diagnoseverktøy for å kunne lese ut verdier fra lambdasensor mens motoren går. Hvilken feilkode fikk du forresten? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 23. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2021 Feilkode jeg fikk hele tiden er ERROR Sensor B Circut Low med kode P040700 Har fått rengjort EGR i flere omganger og varsellampen for motor er borte. Men merker at avgassen ikke fungerer og mistenker at eksos ikke går igjennom katalysator. Har aldri fått noen varsel om lavt nivå på partikkelfilter så lenge jeg har hatt bilen. Kan jo å være at denne sonden har vært inaktiv lenge ettersom bilen har snart passert 200 000Km Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 (endret) P040700 Sensor B Circut Low høres mer ut som ødelagt EGR-ventil. Endret 23. juni 2021 av sedsberg Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 23. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2021 (endret) Kommer en unna priser hos skruvat blir det jo ikke galt , men å betale 25000 for ventil hos vw synes jeg blir drøyt om den er gåen. Men må jo ventilen justeres med software ja da synes jeg det blir drøyt for så mye kan jo det ikke være i forskjell på deler. Endret 23. juni 2021 av Lindsay Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 23. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2021 (endret) Kommer tilbake med spørsmål etter å ha kjørt EGR rens nok en gang uten å demontere ventilen. Kan nok være det er såpass masse avleiringer at deler sitter fast. Er feilen der igjen plukker jeg den av og rengjør/skrubber den for avleiringer. Sjekket etter en liten tur at det kommer avgasser/varm luft fra eksospotta. Endret 23. juni 2021 av Lindsay Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 (endret) Programmer bort egr å problemet er ute av verden. Det hjelper ikke å pusse å vaske så fremt problemet elektronikken. Endret 23. juni 2021 av Postkassestativ Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 23. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2021 3 minutes ago, Postkassestativ said: Programmer bort egr å problemet er ute av verden. Det hjelper ikke å pusse å vaske så fremt problemet elektronikken. Skal gjøre et siste forsøk uansett, og planen er jo å få den chippa så får de ekstra gampene bli en bonus. Ble uansett paff da jeg hørte prisen på å skifte ny ventil hos vårt lokale VW verksted. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 13 minutes ago, Postkassestativ said: Programmer bort egr å problemet er ute av verden. Det hjelper ikke å pusse å vaske så fremt problemet elektronikken. https://www.autor.no/artikkel/nye-krav-for-eu-kontroll-i-2022 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå