Skaptrollet Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Når pcen min jobber eller jeg spiller en film som gjør at den begynner å jobbe litt så forsvinner lyden og det kommer bare skurring det er utrolig irriterende og som dere sikkert skjønner så jobber jo pcen mens man spiller spill.... og da forsvinner lyden noen ganger og masse skurring kommer.. når fraps går i bakgrunnen (uten å filme noe) er det bare skurring! når fraps filmer så er det ingen lyd og plutselig i et sekund kan det komme ekstremt mye skraping og skurring? det er ikke driverene fordi jeg har byttet mange ganger med samme problem, det er ikke lydkortet for jeg har et audigy2 kort som det skjer på, et 5.1 live kort som det skjer på. men på onboard lydkortet kommer det ikke noe lyd der det kommer skurring, det er stille istedet for skurring og plutselig begynner det lyder som er blanding av modem oppringing og skurring.. nei jeg har ikke modem i pcen. SPECS: P4 2.533ghz 1024MB ram (corsair) Audigy2 lydkort 1raptor disk som os 4*120 disker i 2 raid oppsett sapphires radeon9800pro 128mb og en psu som skal være 470watt eller 420. mener det er 470watt! bruker nyeste drivere til alt! kan egentlig ikke huske når problemet kom men det startet med live kortet ihvertfall. noen som har en ide om hva som kan være grunnen? PS: har alle oppdateringer til windows også og jeg bruker winxp Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg hadde konstant skurring i høytalerne mine tidligere men det hjalp når jeg flyttet power-supplyen bort fra subben/forsterkeren. Sikkert ikke samme problemet men verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 tror ikke at det er problemet for forsterkeren står over en meter borte men kan prøve å skru den av... men problemet er at lyden skurrer ikke bare... _ALL_ lyd forsvinner og istedet kommer det en blanding av skurring og piping konstant.. samme skjer hvis maskinen låser seg f.eks for 10sek så kommer den lyden i 10sek men jeg kan se på film og plutselig blir lyden ødelagt.. =( Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 det funket ikke... og skurringen kommer i filmen rett før noie skal skje... eks: en bil eksplosjon så låser pcen seg i 10sek og så spiller den av filmen i 10sek kjempe fort men skurringen er overalt.. i spill spesielt og i film.. Lenke til kommentar
Akke Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Har du noe koblet til USB som jobber? Det er et kjent problem med SB live på et hovedkort med VIA chipset ihvertfall. Endret 7. januar 2004 av Akke Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 bruker jo audigy2 og med ABIT IT7-max2 V2.0 og det er jo intel 845PE elns? Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 det jeg har lagt merke til er at filmene henger seg på nøyaktig samme tidspunkt hver gang og lydene kommer samme sted... kan det være en media driver som er ødelagt elns? det er jo lyd i film... og jeg har aldri merket skurringen et sted jeg ikke bruker noe som har med lyd å gjøre... noen ide om hva jeg evt kan gjøre for å fikse lyden? kan det være directx som tuller? Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 ingen som har noen ide? kan jo være hardware feil men tviler... kan jo være varme men det skal da ike skje på 3lydkort med mindre det er en annen ting som går varm og de samme stedene i filmen.. ? og det er ikke noe galt med filmen for lyden kommer når pcen henger seg og pcen henger seg når lyden kommer =( Lenke til kommentar
lodott Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg ville nå forsøkt å legge inn nye drivere.. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 poenget er jo at jeg har brukt sikkert 100 forskjellige drivere til alt som er og i øyeblikket bruker jeg de nyeste driverene til alt men nå fjernet jeg noen codec pakker og da virket det som det hjalp litt ihvertfall nå kommer ikke lyden så ofte men jeg har noen filer som ligger igjen pga. jeg trenger winxp sp1 cden og jeg har bare winxp cden uten sp1 =( Lenke til kommentar
lodott Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 poenget er jo at jeg har brukt sikkert 100 forskjellige drivere til alt som er og i øyeblikket bruker jeg de nyeste driverene til alt men nå fjernet jeg noen codec pakker og da virket det som det hjalp litt ihvertfall nå kommer ikke lyden så ofte men jeg har noen filer som ligger igjen pga. jeg trenger winxp sp1 cden og jeg har bare winxp cden uten sp1 =( SP1 kan jo lastes ned fra windows update, men hvis du har modem ellerno er kanskje ikke det så aktuelt.. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 jada men den ba om cden!? og jeg tror jeg har klart å få problemet til å være noe med hardisken for når hardisk aktivitets lyset lyser så kommer lyden samtidig... når pcen henger lyser hd-aktivitets lyset.. og det kommer skurring... noen som har en ide om hva som kan være galt nå? og hvordan skal jeg få fikset det med sp1 ? jeg har den jo installert.. skal jeg prøve å laste ned på nytt? den kommer jo ikke opp i windows update!? Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Er det skurring hver gang HDD'en jobber? I så fall kan det være at lydkortet er dårlig skjermet mot magnetisk interferens... Da kan man enten flytte det til en PCI-port så langt som mulig unna alle andre kort. Eller, det finnes måter å skjerme/jorde slikt vha sølvfolie... guider på nettet, sikkert. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 det skjer jo på 3stk lydkort... hmm og det skjer ikke alltid når pcen jobber... kan hende det er noe dirtt som ligger der og kræsjer med lydkortet ? for pcen henger når lyden kommer og lyden kommer når hardisken jobber så det er noe rart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå